فرمانده نیروی انتظامی چایپاره گفت: در هفت ماه گذشته 22 قبضه سلاح قاچاق در چایپاره کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، غلامحسین نجفی در جلسه کمیسیون سلاح و مهمات چایپاره که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: کشف 22 قبضه سلاح در چایپاره در هفت ماه گذشته در این شهرستان اتفاق افتاده که از این تعداد 16 سلاح شکاری و شش اسلحه جنگی است.

وی تصریح کرد: در این زمینه 22 نفر نیز دستگیر و به همراه اسلحه‌های کشف شده در اختیار مقامات قضایی قرار داده شده‌اند.

نجفی از دستگیری 11 تبعه افغان در این مدت خبر داد و گفت: این اتباع خارجی قصد داشتند از طریق این شهرستان خود را به مرزهای کشور رسانده و خود را به کشور ترکیه برسانند که در حوزه استحفاظی این شهرستان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

رضا بنکدار رئیس اداره بازرگانی چایپاره نیز در این جلسه از کشف مقداری لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم صوتی تصویری و گوشی‌های تلفن و همراه خارجی بدون مجوز خبر داد و گفت: ارزش تقریبی این کشفیات در حدود 138 میلیون ریال بوده است.

وی افزود: در این زمینه هفت پرونده تخلف تشکیل شده است.

بنکدار بر لزوم مبارزه با پدیده قاچاق تاکید کرد و گفت: ضربه‌ای که قاچاق به اقتصاد کشور و خصوصاً اقتصاد استان ما وارد می‌کند غیر قابل جبران است و باید با این پدیده به شدت برخورد شود.

وی به ورود سلاح‌های غیرمجاز از کشور ترکیه به کشورمان خبر داد و تصریح کرد: این روزها ورود سلاح به استان افزایش یافته و این امر باعث صدمات فراوان به حیات وحش منطقه شده است./س

برچسب ها: چایپاره ، فرمانده ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.