يک وکيل پايه يک دادگستري گفت: موسسات غير قانوني اعزام دانشجو به خارج از کشور مسئوليت حقوقي داشته و مدير مسئول موسسه طبق قانون کلاهبرداري مجازات مي‌شود.

فرزاد کريمي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينکه مؤسسات اعزام دانشجو به خارج رو به افزايش است، اظهار داشت: موسسات اعزام دانشجوي بدون مجوز طبق قانون محکوميت حقوقي دارند.

اين وکيل پايه يک دادگستري با تاکید بر تبعات منفی فعالیت موسسات بدون مجوز در اعزام دانشجو به خارج از کشور، افزود: با توجه به اینکه جمعیت دانشجوی اعزامی به خارج از کشور در حال افزایش است، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، باید نسبت به نمایندگی و نظارت بر کیفیت موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور، اقدامات مناسبي انجام دهند.

وي اظهار داشت: اگر موسسات اعزام دانشجو با درج آگهي اقدام به پذيرش دانشجو کرده و ازآنان پول دريافت کنند، در حاليکه توانايي انجام اين کار را نداشته و يا بدون مجوز اين کار را انجام دهند، اين امر از مصاديق کلاهبرداري بوده و مدير مسئول موسسه غير قانوني طبق قانون مجازات اسلامي تحت عنوان کلاهبرداري مجازات مي‌شود.

اين حقوقدان در پايان خاطرنشان کرد: برخورد قانوني متناسب با اين موسسات و اقدامات تاميني مناسب براي دانشجويان از ظهورديگر موسسات غيرقانوني جلوگيري خواهد کرد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار