رئیس حوزه هنری اردبیل گفت: راز ماندگاری نهضت عاشورا ایستادگی در برابر فتنه های زمان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / ساسان ناطق افزود: هنرمندان باید با بصیرت و شناخت كافی پیام های ماندگار عاشورا را از طریق آثار هنری برای جوانان و مردم ترسیم كنند.

وی گفت: هنرمندان می توانند با نكته سنجی و برجسته سازی پیام های ارزشمند عاشورا در انتقال مضامین و مفاهیم قیام اباعبدالله الحسین(ع) نقش موثری در تقویت و شناخت صحیح از ضرورت قیام پیام آور كربلا داشته باشند.

رئیس حوزه هنری استان افزود: ماندگاری آثار عاشورایی ریشه در باورها و اعتقادات دینی هنرمندان دارد و اثری كه با ایمان قلبی خلق می شود در ذهن و روح مردم تاثیرگذار خواهد بود.

ناطق برگزاری نشست تخصصی 'گذری بر طرح و رنگ در برگزاری عزاداری های اردبیل و بررسی خاستگاه این نشانه ها' را از برنامه هایی ذكر كرد كه حوزه هنری استان با حضور یكی از اساتید هنرمند و با شركت علاقمندان و هنرجویان حوزه هنری در اردبیل برگزار می كند.

وی افزود: در این برنامه در كنار طرح و تاثیرگذاری نحوه و مراحل عزاداری در اردبیل نگاهی هم به آسیب های وارده در استفاده از شمایل های غیرمتعارف و ماكت های غیرمرتبط با عزاداری خواهیم داشت.

رئیس حوزه هنری اردبیل همچنین با اشاره به برگزاری كارگاه نقاشی سوز حسینی در حوزه هنری استان گفت: سوم آذر هنرمندان و نقاشان اردبیلی به صورت زنده آثار خود را با نظارت اساتید و داوران اجرا خواهند كرد و پس از بررسی هیات داوران به سه نفر از برگزیدگان نیز هدایایی به رسم یادبود اهدا می شود.

ناطق از اجرای یك نمایش مذهبی در ماه محرم خبر داد و اظهار كرد: نمایشگاه عكس های تاریخی از عزاداری مردم در اردبیل نیز از 30 آبان تا ششم آذر در نگارخانه حوزه هنری دایر می شود/س  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.