سبزه پرور سطح مسابقات المپيک را بسيار بالا ارزيابي کرد و اظهار داشت: تيم هاي شرکت کننده در مسابقات المپيک از لحاظ فني در سطح بالايي قرار دارند بنابراين قول کسب مدال از سوي ملي پوشان ايران را نمي دهم.

سبزه پرور رئيس انجمن دوچرخه سواري ناشنوايان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، گفت: برنامه هاي تيم ملي دوچرخه سواري ناشنوايان براي حضور در المپيک 2013 بلغارستان را به فدراسيون ناشنوايان در سال ارايه کرديم  به صورت کامل برنامه هاي تيم ملي را شرح و توضيح داديم.
وي ادامه داد: در برنامه مذکور از فدراسيون ناشنوايان درخواست کرديم تا شرايط را براي برگزاري مسابقات تحت عنوان رقابت هاي قهرمان کشوري در 7 آذرماه سال جاري فراهم و ايجاد کنند.
البته تاکنون از سوي مسئولان فدراسيون پاسخي مبني بر تائيد و يا رد برنامه برگزاري مسابقات قهرمان کشوري به انجمن دوچرخه سواري ابلاغ نشده است.
سبزه پرور افزود: علاوه بر برگزاري مسابقات قهرمان کشوري 3 اردو در مکان هاي مختلف و در سال جاري از فدراسيون تقاضا کرديم که طبق برنامه تنظيم شده خواهان برپايي اردو در استان کرج هستيم و در صورت موافقت فدراسيون ناشنوايان در اواخر آذرماه سال جاري اردويي 10 روزه را در اين استان برپا مي کنيم.
رئيس انجمن خاطرنشان کرد: هدف از برپايي اردوي کرج انجام حرکات تمريني براي تقويت و بدنسازي دوچرخه سواران ناشنوا مي باشد.
وي ادامه داد: علاوه بر اردوي کرج در صورت ايجاد شرايط برنامه اي مبني بر برپايي اردويي در کيش تنظيم کرده ايم و به دليل شرايط آب و هوايي که در بهمن ماه در بيشتر نقاط ايران شاهد هستيم، شهر کيش را در اين ماه براي برپايي اردو مناسب ارزيابي کرديم.
رئيس انجمن افزود: پيش از پايان سالجاري و  علاوه بر اردوهاي فوق احتمال اينکه در استان هاي مختلف که از شرايط و امکانات مناسب برخوردار هستند و از طرفي شرايط جوي متعادلي را دارا مي باشند اردويي برپا کنيم بسيار مي باشد و در صورت تائيد و رضايت فدراسيون پيش از پايان سال 91 سه اردوي سطح بالا و باکيفيتي را برپا مي کنيم.
سبزه پرور ادامه داد: ملي پوشان دوچرخه سوار پس از گذراندن ايام تعطيل عيد نوروز دوباره اردوهاي آمادگي خود را تا شروع مسابقات المپيک 2013 پيگيري مي کنند و ملي پوشان به مدت 7 الي 10 روز تمرينات خود را زير نظر مربيان مجرب تا زمان اعزام ادامه مي دهند.
رئيس انجمن خاطرنشان کرد: مسئولان انجمن دوچرخه سواري تاکنون از 6 ورزشکار حرفه اي و باتجربه اين حوزه شناخت و آگاهي دارند اما اين تعداد براي اعزام تيم ملي قدرتمند به مسابقات المپيک 2013 کافي نمي باشد.
بنابراين در مسابقات قهرمان کشوري 20 الي 30 نفر را انتخاب مي کنيم.
وي خاطرنشان کرد: اردوهاي نخستين تيم ملي با 15 دوچرخه سوار برپا مي شود و سپس در روزهاي پاياني تا شروع مسابقات المپيک ورزشکاراني که از سايرين برتر حرفه اي و با تجربه تر مي باشند براي شرکت در مسابقات المپيک 2013 بلغارستان انتخاب و اعزام مي شوند.
وي گفت: هدف مسئولين انجمن دوچرخه سواري ناشنوايان از ارايه برنامه هاي فوق تشکيل تيمي قدرتمند و اعزام ورزشکاران حرفه اي به مسابقات مي باشند بنابراين دوچرخه سواراني که از تمام جهات آمادگي و شرايط اعزام را دارند در مسابقات شرکت مي دهيم.
رئيس انجمن دوچرخه سواري خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه دوچرخه سواران ناشنوا در مسابقات و اردوهاي مختلفي شرکت نکرده اند و از لحاظ تجربه و فني با ساير دوچرخه سواران جهان متفاوت هستند بنابراين بايد با توجه به توانايي که دارند از آنها انتظار داشت.
وي افزود: در شرايط کنوني به ديل اينکه از رکورد و زمان  ثبت شده حريفان دوچرخه سواران ايراني اطلاع دقيقي ندارم نمي توانم جايگاه دوچرخه سواران ناشنوا را با ساير حريفان اعلام کنم اما آنچه با قاطعيت مي توانم بيان کنم بالا بودن سطح مسابقات و حريفان شرکت کننده در المپيک 2013 صوفيه بلغارستان است.
سبزه پرور تصريح کرد: تيم ملي دوچرخه سواري در مسابقات آسيايي با حريفان خود به رقابت پرداختند اما به طور حتم رقابتي سخت و فشرده در انتظار ملي پوشان ايراني مي باشد و آنها بايد با آمادگي و آرامش کامل به مسابقات اعزام شوند، البته عليمرادي سرپرست فدراسيون ناشنوايان، پيوند اعضاء بيماران خاص نيز خواهان تحقق همين مسئله بوده است.
رئيس انجمن دوچرخه سواري افزود: اميدوارم مسابقات المپيک دستاوردهاي مهمي را براي ملي پوشان ايراني دربر داشته باشد و علاوه بر کسب تجربه تيم ملي ايران با عملکردي قابل قبول از مسابقات خارج شود البته با توجه به شناختي که از ملي پوشان خود و فاصله اي که با رقباي خود دارند قول کسب مدال و مقام را نمي دهم./با
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار