بحران اقتصادی و قطع برق روزانه هزار خانه در یونان

تازه ترین آمارها حکایت از این دارد که شركت برق يونان هرماه برق 30 هزارمشتركي را كه نتوانسته اند هزينه برق مصرفي خود را پرداخت كنند،‌ قطع مي كند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، آمارها می گوید نرخ بیکاری در یونان به مرز 30 درصد نزدیک شده و بیش از یک میلیون نفر طی ماههای گذشته بیکار شده اند. همچنین تعداد زیادی از کسبه ها و شرکت ها به علت رکود بازار با تعطیلی مواجه شده و حدود 25 درصد از مردم زیر خط فقر قرار گرفته اند.

دولت یونان به قدری در بحران مالی قرار گرفته است که در بعضی از مواقع قادر به تامین خدمات اجتماعی و درمانی شهروندان خود هم نیست و مردم نیز از فقر و مشکلات اقتصادی دست به دامن کمک های غذایی و بهداشتی دولت و گروههای بین المللی شده اند.

تازه ترین آمارها حکایت از این دارد که شركت برق يونان هرماه برق 30 هزارمشتركي را كه نتوانسته اند هزينه برق مصرفي خود را پرداخت كنند،‌ قطع مي كند یعنی به طور متوسط روزی هزار  خانه در این کشور از نعمت روشنایی محروم می شود.

گزارش شركت برق يونان نشان می دهد این 30 هزارمشترك پس از اعمال طرح هاي رياضتي از سوي دولت و كاهش درآمد مردم، توانايي پرداخت قبض هاي برق خود را ندارند. بسیاری از اجاق گازها نیز در این کشور با برق کار می کند و قطع آن، باعث می شسود تا عملا پخت و پز نیز در این کشور ماهانه 30 هزار خانوار کاهش پیدا کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار