یكی از مراكز بزرگ و مهم صنعتی منطقه اورال روسیه برای توسعه روابط و همكاری با جمهوری اسلامی ایران- زنجان ابراز علاقه کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان   استاندار چلیابینسک در دیدار با معاون استاندار زنجان و هیات همراه گفت: میان استانهای چلیابینسك و زنجان اشتراكات فراوانی وجود دارد.

یورویچ افزود: هر دو استان از مراكز عمده صنعتی و كشاورزی هستند،وزمینه های مشترکی در صنایع ماشین سازی و تولید تجهیزات دارندو بخش های كشاورزی و تولید مصالح ساختمانی هم با سرعت رو به گسترش است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل این استان علاقه مند به یافتن بازارهای جدید برای عرضه كالاهای تولیدی خود و سرمایه گذاری مشترك در طرح های صنعتی و حمل و نقل با استانهای ایران به ویژه زنجان را دارد.

استاندار چلیابینسك با اشاره به فشار آمریكا بر ایران اظهار داشت: بازرگانان و صاحبان شركت های روسیه به رغم این فشارها به همكاریهای خود با ایران ادامه می دهند.

معاون استانداری زنجان هم در این دیدار به فرصت های موجود میان زنجان و چلیابینسك برای توسعه همكاریهای بازرگانی و اقتصادی اشاره كرد وگفت: دو استان می توانند علاوه بر عرصه های فرهنگی و سیاسی در زمینه های مختلف نیز همكاریهای خود را گسترش دهند

عباسی افزود: حجم مبادلات بازرگانی چلیابینسك با ایران پارسال از مرز یك میلیارد دلار فراتر رفته است كه 30 درصد مبادلات بازرگانی ایران و روسیه (7/3 میلیارد دلار) را تشكیل می دهد.

وی از تصمیم استانداری زنجان برای تاسیس دفتر نمایندگی بازرگانی در استان چلیابینسك خبر دادخاطرنشان کرد:كه چنین اقدامی می تواند همكاریهای اقتصادی میان دو استان را توسعه بخشد.

براساس این گزارش، استاندار چلیابینسك از این پیشنهاد استقبال و برای تامین دفتر كار برای تاسیس نمایندگی اتاق بازرگانی و صنایع زنجان در این استان اعلام آمادگی كرد.

گفتنی است:استان چلیابینسك از قطب های مهم اقتصادی روسیه می باشد كه با 88 هزار و 529 كیلومتر مربع مساحت و سه میلیون و 480 هزار نفر جمعیت در منطقه اورال جنوبی روسیه واقع شده است./س

 

 


برچسب ها: علاقه ، صنعتی ، روسیه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.