ضريح مطهر امام حسين(ع) در مسير انتقال از قم به كربلا در روزهای 14 و 15 محرم ميهمان شهرستان‌های ساوه و اراك است.

 

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبليغات اسلامی كشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: عمليات ساخت ضريح مطهر سيدالشهدا(ع) از 4 سال پيش آغاز شده است و قبل از اين مدت نيز 2 سال صرف انجام كارهای مقدماتی پروژه از جمله اخذ مجوز شده است.

لطفی با بيان اينكه برای اولين بار در طول تاريخ برای طراحی سازه ضريح از مهندسان مختلف در رشته‌های عمران و معماری، همچنين سيستم‌های روز مهندسی استفاده شده است، افزود: قطر ورق‌های نقره و طلای به كار رفته در اين ضريح مطهر، متناسب با جايگاه‌ نصب بين 3 تا 4 ميليمتر است و در مجموع 1800 كيلو نقره و 118 كيلو طلا برای ساخت آن به‌كار رفته است كه تمامی طلاهای به كار رفته در آن از محل جمع‌آوری نذورات طلای بانوان شيعه از سراسر كشورهای مسلمان است.

لطفی با بيان اينكه همزمان با شام غريبان امام حسين(ع) ضريح مطهر از كارگاه ساخت آن در قم خارج می‌شود، گفت : پس از انتقال از كارگاه، يك روز در جوار بارگاه نورانی حضرت معصومه(ع) است و بعد از آن به تهران انتقال داده می‌شود.

وی با بيان اينكه ضريح مطهر حضرت امام حسين(ع) در روزهای 12 و 13 محرم ميهمان مردم تهران است، افزود: اين ضريح مطهر روزهای 14 و 15 محرم نيز به ترتيب به شهرستان‌های ساوه و اراك ‌انتقال داده می‌شود.

لطفی گفت : ضريح مطهر امام حسين(ع) علاوه بر اراك به ترتيب در‌ شهرستان‌های بروجرد، خرم‌آباد، انديمشك، شوشتر، اهواز، آبادان و خرمشهر برنامه دقيق توقف دارد.

لطفی در ادامه بر لزوم اطلاع‌رسانی دقيق و به‌موقع از طريق صدا و سيما و ساير رسانه‌ها پيرامون حركت و انتقال ضريح مطهر حضرت اباعبدالله الحسين(ع) به منظور حضور حداكثری مردم جهت استقبال و بدرقه از آن تأكيد كرد.

لطفی در ادامه با بيان اينكه در حين انتقال ضريح مطهر هيچگونه وجوهاتی از مردم در قالب نذر جمع‌آوری نمی‌شود، افزود : محدوده دور ضريح مطهر با شيشه‌های ضد گلوله قالب‌بندی شده كه امكان ارسال هيچگونه وجهی به داخل آن وجود نداشته و مردم كمك‌های نقدی خود را ‌‌می‌توانند‌ به شماره حساب‌هايی كه توسط ستاد عتبات عاليات اعلام می‌شود، واريز كنند./س

برچسب ها: ضریح ، امام حسین ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.