رسانه هاي مصري، از برگزاري نشست سه جانبه بين مقامات ايران، مصر و ترکيه در کنفرانس گروه 8 که قرار است در پاکستان انجام شود، خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از البشير؛ همچنين محمد مرسي رئيس جمهور مصر در نشست خبري مشترک خود با رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه، با اعلام اين خبر افزود: در روز 29 نوامبر ماه جاري و همزمان با آغاز بکار گروه 8 در پاکستان، نشست کميته سه جانبه متشکل از ايران، مصر و ترکيه پيرامون سوريه در حاشيه اين جلسه برگزار خواهد شد.
وي همچنين خبر داد که در نشست آتي اين سه کشور، محور گفتگوها پيرامون توقف خونريزي ها و کاهش بحران بوجود آمده در سوريه خواهد بود و همچنين گفتگوهاي گذشته در مورد سوريه در اين نشست پيگيري خواهد شد.
محمد مرسي رئيس جمهور مصر در پايان نشست خبري مشترک خود با نخست وزير ترکيه، با بيان اينکه تلاش هاي کميته چهارجانبه بويژه کشورهاي ايران، مصر و ترکيه در سطح منطقه اي و بين المللي براي پايان دادن به بحران 18 ماهه سوريه ادامه خواهد داشت، از راه هاي فوري رسيدن به ثبات در اين کشور خبر داد.
در همين حال رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه، از شوراي امنيت سازمان ملل متحد خواست که با برنامه ريزي در مورد اقدامات جديد در چهارچوب پايان بحران سوريه، به ماموريت اخضر ابراهيمي در اين کشور بيشتر توجه کند
برچسب ها: سه جانبه ، ایران ، مصر ، ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار