سیاست این وزارتخانه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت است مبنی بر این که اگر کسی بیمار شد، به غیر رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛ دکتر مرضیه وحید دستجری دیروز در آیین افتتاح بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر با حضور معاون اول رییس جمهوری افزود: رهبر معظم انقلاب براین که سلامت محور همه امور باشد، تاکید دارند، برهمین اساس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گام های ارزنده ای برای دسترسی مردم به خدمات درمانی برداشته است.

وی یادآور شد: مردم استان بوشهر برای دریافت خدمات درمانی به استان های دیگر مراجعه می کردند که با افتتاح بیمارستان شهدای خلیج فارس این استان، نیازی به اعزام بیماران به دیگر نقاط کشور وجود ندارد.

دكتر دستجردی اضافه کرد: بیمارستان جدید بوشهر دارای همه بخش های لازم برای ارائه خدمات درمانی به مردم است و قطب درمان در جنوب کشور خواهد بود، طوری که مدرن ترین تجهیزات پزشکی در آن به کار گرفته شده است.

وی بیان کرد: بیمارستان بوشهر همه امکانات یک بیمارستان جنرال و دارای بخش های تخصصی و فوق تخصصی است و برگ زرین دیگری در حوزه سلامت کشور و دسترسی مردم استان بوشهر به حوزه درمان فراهم کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در نقشه جامع علمی و تحول نظام سلامت کشور دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به عنوان یکی از قطب های مهم شناخته شده است.

وی یادآور شد: در هفت سال دولت های نهم و دهم 465 تخت بیمارستانی در استان بوشهر به بهره برداری رسیده است و 207تخت دیگر نیز در دست ساخت است.

دكتر دستجردی اظهار کرد: در این مدت 52 خانه بهداشت در استان بوشهر احداث و 10 خانه بهداشت دیگر نیز در مرحله پایانی قرار دارد و یک خوابگاه 206تختی نیز ساخته شده است.

وی با اشاره به تحویل 100 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: بهره‌برداری از 22 پایگاه امداد جاده‌ای و 41 مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی از دیگر خدمات دولت‌های نهم و دهم در استان بوشهر است.

دكتر دستجردی گفت: هم اینک دانشکده های دندانپزشکی و پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در دست ساخت است و دانشکده پیراپزشکی نیز در استان بوشهر افتتاح شده است.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشكي بوشهر نسبت به سه سال پيش به همت رييس، مديران و كاركنان زحمت‌كش دانشگاه، يك ارتقاي جدي پيدا كرده به طوري كه از تیپ سه به تیپ دو ارتقا یافته است.

دكتر دستجردی اضافه کرد: هم اینک 137عضو هیات علمی و یکهزار و 350 دانشجو در رشته های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مشغول به تحصیل هستند و دانشکده دندانپزشکی نیز دو ترم است که دانشجو می پذیرد.

وی بیان کرد: سیاست گذاری وزارت بهداشت نه تنها تربیت نیروی انسانی مورد نیاز در دانشگاه هاست بلکه بومی سازی نیروها نیز در دستور کار است که در همین ارتباط ظرفیت بومی دانشجو در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به بوشهر داده شده است.

وی یادآور شد: برای ارتقای سطح تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اقدامات خوبی انجام شده طوری که 15رشته در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و PHD و دو رشته تخصصی نیز داراست و تا پایان سال سهمیه رشته های تخصصی جراحی، زنان و بیهوشی نیز برای این دانشگاه گرفته خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان 160 تختخوابی برازجان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است و بیمارستان 160تختخوابی جدید در محل بیمارستان کنونی فاطمه زهرا (س) بوشهر نیز مصوب شده و در حال طراحی است.

دستجردی اضافه کرد: در استان بوشهر 93مسکن پزشکان برای متخصصان ساخته شده است که در این حوزه استان بوشهر رتبه اول کشور را داراست./ع2

برچسب ها: بهداشت ، درمان ، سلامت ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار