مربی سابق تیم ملی واترپلو گفت: درحال حاضر به دلیل مشکلات موجود واترپلو به طور غیر رسمی منحل شده است!

حسین نجفی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر به دلیل برپایی اردوی تیم ملی جوانان رقابت های لیگ برتر تعطیل است و با توجه به مشکلات مالی باشگاه و عدم پرداخت مطالبات بازیکنان آنها انگیزه ای برای انجام تمرینات آماده سازی ندارند با توجه به هزینه های بالا هیئت شنای زنجان دیگر توان پرداخت دستمزد بازیکنان را ندارد.

وی گفت: با توجه به اینکه سایر رشته ها نیز از سوی هیئت شنا حمایت می شود، مسئولان برای حضور در مسابقات قهرمان کشوری راه های سنی مختلف هزینه های زیادی را تقبل می کنند به همین دلیل در این شرایط نمی توان از هیئت این انتظار را داشت که دستمزد بازیکنان را نیز بپردازد و این در حالی است که از سال گذشته بخش زیادی از مبلغ قرارداد بازیکنان پرداخت نشده است.

نجفی افزود: از طرف دیگر هیئت استخری برای درآمدزایی و تأمین هزینه ها ندارد، در حال حاضر چندین استخر در استان زنجان وجود دارد و در این بین 2 استخر از سوی تربیت بدنی استان به بخش خصوصی واگذار شده است و این استخر نیز برای انجام برنامه های تیم در اختیار ما است و امکان درآمدزایی از این استخر برای ما وجود ندارد.

البته با توجه به اینکه از این استخر سایر رشته ها نیز استفاده می کنند زمانی برای اجاره کردن باقی نمی ماند و برای تأمین هزینه ها ما نیاز داریم با استفاده از یکی از استخرهای استان درآمدزایی کنیم.

**چشممان به کمک های استاندار خشک شد

وی تصریح کرد: 10 ماه پیش استاندار زنجان این وعده را به ما داد تأمین هزینه ها مشکلات ما را تأمین کنند که شورای شهر مبلغ 120 میلیون تومان را برای حمایت از تیم واترپلوی استان تصویب کرد اما متأسفانه در این مدت وعده ها عملی نشد و این در حالی است که به صورت مداوم طی 4 ماه گذشته برای دریافت این مبلغ مراجعه کردیم اما متأسفانه تاکنون این مبلغ در اختیار هیئت قرار نگرفته است در حالی که واترپلو پرافتخارترین ورزش استان است مسئولان با تأمین بودجه ای یک میلیارد و 400 میلیون تومانی بودجه ای را در اختیار نماینده زنجان در لیگ بسکتبال گذاشتند و این درحالی است که ما برای دریافت مبلغ 150 میلیون تومان همچنان منتظریم و تاکنون نیز اتفاق خاصی رخ نداده است.

وی یادآور شد: به دلیل در اختیار نداشتن بودجه کافی چند تن از بازیکنان خوب سال گذشته را در اختیار نداریم و جالب است که در صورت کسب نتایج ضعیف مسئولان از این بابت توبيخ می شوند و با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی و عدم تأمین مبالغ مالی هیچ یک از بازیکنان انگیزه کافی ندارند.

**بهترین سرمایه را در واترپلو از دست دادیم

وی گفت: در حال حاضر تمرینات آماده سازی تیم ملی واترپلوی کشورمان برای حضور در مسابقات جهانتی استرالیا در تهران پیگری می شود و با توجه به لغو سفر تیم ملی به رقابت های قهرمانی آسیا امیدوارم مشکلی برای شرکت در مسابقات استرالیا به وجود نیاید جوانان کشورمان با قرعه خوبی مواجه شده اما در این مدت آنها تمرینات خوبی را پشت سر نگذاشتنداما درحال حاضر حضور تیم ملی مهم است و امیدوارم مشکلی دراین خصوص وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: پیش از این و در زمان ریاست آیت اللهی پائولو مالارا از ایتالیا هدایت واترپلوئیست های کشورمان را بر عهده گرفت و در آن زمان جوانان کشورمان موفق شدند در رقابت های جهانی یونان در جایگاه دهمی بایستند که پیش از این یک همچنین نتیجه ای برای این تیم رقم نخورده بود و بهترین نتیجه قرار گرفتن در بین 18 تیم برتر بود.

نجفی افزود: مالارا یکی از بزرگترین سرمایه ها برای واترپلوی کشورمان بود اما متاسفانه یکی از بهترین سرمایه های این رشته را از دست دادیم.

در سویی دیگر و در رده سنی بزرگ سالان هیچ فعالیتی صورت نمی گیرد و در صورت تداوم این وضعیت تا سال آینده تیمی به اسم بزرگ سالان نخواهیم داشت .

به اعتقاد بنده بحث تعلیق فدراسیون یک بهانه است چرا که در سال گذشته و زمانیکه بحث تعلیق وجود نداشت فدراسیونی ها از اعزام تیم ملی بزرگسالان به مسابقات انتخابی المپیک مقدماتی و لیگ جهانی موافقت نکردند و تاکنون نیز آنها بدون انجام برنامه ای در بحث تیم ملی در بلاتکلیفی به سر می برند البته درحال حاضر نیز واترپلو به طور غیر رسمی منحل شده است و به اعتقاد من تا زمانیکه فدراسیون به ثبات نرسد و تکلیف رئیس مشخص نشود وضع به همین مشکل است.

** آیت اللهی به اعزام تیم ها نه نمی گفت

وی در پایان گفت: آیت اللهی اعتقاد جدی به حضور تیم های ملی در مسابقات مختلف داشت و به طوریکه با اعزام ملی پوشان به رقابت های جهانی و آسیایی موافقت می کرد و ثمره آن نیز قرار گرفتن تیم ملی جوانان د ربین 10 تیم برتر جهان در مسابقات یونان بود حضور مداوم در رقابت های مختلف باعث می شود تا ملی پوشان خود را محک و در حال حاضر بحث تعلیق باعث شده تا سفر ملی پوشان به رقابت های مختلف لغو شود./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار