معاون مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری از آغاز عملیات حفر نخستین حلقه چاه توسعه ای توصیفی در میدان نفتی آذر با یك دستگاه حفاری فوق سنگین ناوگان حفاری این شركت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مهندس محمدرضا تاكایدی اظهار كرد: بر اساس قرار داد با شركت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویك) ، شركت ملی حفاری هفت حلقه چاه توسعه ای و توصیفی در میدان آذر حفاری می كند.

وی با بیان این كه مدت زمان حفاری این چاه ها 35 ماه پیش بینی شده است، افزود: این پروژه به صورت كلید در دست ( EPDS ) اجرا می شود و مهندسی، پشتیبانی و تامین كالا و مواد بر عهده شركت ملی حفاری است و برای شتاب بخشی در تحقق برنامه یك دستگاه حفاری دیگر نیز تا دو ماه آینده در این موقعیت استقرار خواهد یافت.

تاكایدی با اشاره به این كه متراژ حفاری چاه های این میدان كه از نظر سازندها شرایطی خاص دارد، بیش از 31 هزار متر حفاری براورد شده است، یادآوری كرد: حفاری چاه اكتشافی میدان آذر نیز چند سال قبل با به كارگیری دستگاه حفاری 48 فتح از سوی شركت ملی حفاری ایران انجام شد.

در میدان نفتی آذر قرار است 19 حلقه چاه حفاری شود كه حفاری دو حلقه چاه به شركت نفت و گاز پرشیا، هفت حلقه به شركت ملی حفاری ایران و 10 حلقه به شركت گلوبال پتروتك واگذار شده است كه نخستین دستگاه از سوی شركت نفت و گاز پرشیا نیز در منطقه استقرار دارد.

میدان نفتی آذر یكی از میدان های مشترك با عراق است كه 2 میلیارد و 500 میلیون بشكه نفت درجا دارد و جنوب شرقی شهرستان مهران در استان ایلام واقع است.

شركت ملی حفاری ایران با به كارگیری 72 دستگاه حفاری خشكی و دریایی و ارائه همزمان خدمات فنی، هم اكنون بیش از 90 درصد عملیات حفاری چاه های نفت و گاز را در كشور عهده دار است. /س
برچسب ها: حفاری ، چاه ، آذر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.