معاون اول رئيس قوه قضاييه با تاکيد بر اينکه همه دستگاه‌ها در سراسر کشور بايد وظيفه امر به معروف و نهي از منکر را اجرا کنند افزود: ما طرح اصل پنج قانون اساسي که در آن به نهاد سازي امر به معروف و نهي از منکر اشاره شده در مجلس مطرح کرديم تا به صورت ساز و کار حساب شده و مبتني بر قانون به آحاد جامعه ابلاغ شود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، همایش امر به معروف و نهی از منکر صبح امروز يكشنبه(28 آبان ماه) در دانشگاه تهران و به همت سازمان بسیج اساتید برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسي معاون اول قوه قضاییه، آیت‌الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید حضور داشتند.

معاون اول رئيس قوه قضاييه گفت: تنها راهکار اصلاح نظامي سياسي و اداري ما امر به معروف و نهي از منکر است و همه دستگاه‌ها در کشور بايد به اين وظيفه خود عمل کنند به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي معاون اول رئيس قوه قضاييه در همايش امر به معروف و نهي از منکر در حوزه سياست طي سخناني با بيان اينکه سياست ما بر مبناي حاکميت خدا در تمامي عرصه‌هاي زندگي انسان و تنظيم روابط اجتماعي، فردي و چهار رابطه انسان با خود، با ديگران با خدا و با هستي بنا شده است گفت: تک تک آحاد مردم امر به گسترش خوبي‌ها بايد دخيل باشند.

وي افزود: سنگ زير بناي امر به معروف و نهي از منکر حاکميت حق است و همه فرايض بايد خوبي‌ها منتصب همه فرايض بايدها نبايدها و خوبي‌ها بند به حکومت صالح ا ست.

معاون اول رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه هيچگاه امامان ما در تاريخ زندگاني‌شان در برابر ظلم و ستم ساکت نمانده‌اند افزود: عقلانيت، اخلاق و عدالت براساس همان نيل به امر به خوبي‌ها سوق پيدا مي‌کند و بايد مسئولين نگاهشان به حکومت و نظام به عنوان امانت الهي باشد؛ استبداد گريزي محبت به مردم، مردمي زيستن و گسترش عدالت تضمين کننده يک نظام با احکام الهي است.

وي اضافه کرد: اگر امر به معروف و نهي از منکر در جامعه حاکم باشد شاهد کجي و انحراف نخواهيم بود حتي ولايت فقيه امروزمان در پرتو امر به معروف و نهي از منکر به وجود آمده است.

وي با درخواست از اساتيد، روشنفکران، اصحاب رسانه به وظيفه اصلاحگري در جامعه تصريح کرد: البته در امر به خوبي‌ها بايد انصاف و خوب ديدن را سرلوحه کار قرار دهيم؛ نقد پذيري از ويژگي‌هاي خوب مسئوليت پذيري در جامعه باشد ولي نقدي که در آن انصاف هم باشد.

وي تاکيد کرد: تنها راهکار اصلاح نظام سياسي و اداري ما امر به معروف و نهي از منکر است و بايد از اتهام زدن جلوگيري شود.

معاون اول رئيس قوه قضاييه با تاکيد بر اينکه همه دستگاه‌ها در سراسر کشور بايد وظيفه امر به معروف و نهي از منکر را اجرا کنند افزود: ما طرح اصل پنج قانون اساسي که در آن به نهاد سازي امر به معروف و نهي از منکر اشاره شده در مجلس مطرح کرديم تا به صورت ساز و کار حساب شده و مبتني بر قانون به آحاد جامعه ابلاغ شود.

وي رعايت اولويت‌هاي مورد توجه، ضرورت بصيرت افزايي در مورد شناخت دشمن داخلي و خارجي، اصلي و فرعي کردن مسائل، جلوگيري از ايجاد ياس و ناميد در جامعه، تقويت روحيه شهادت طلبي و آمادگي براي دفاع و حمايت از دين و جان فشاني و آماده سازي زمين‌ها و بسترها براي يک جامعه مدني را از موارد و اقدامات مورد توجه امر به معروف و نهي از منکر عنوان کرد .

حجت الاسلام رئيسي بيداري اسلامي را محصول امر به معروف و نهي از منکر دانست و گفت: اگر در اين مهم و ابعاد مختلف پرداخته شود اين بيداري اسلامي عميق‌تر خواهد شد.

وي در پايان با بيان اينکه امر به معروف و نهي از منکر حمايت خواهيم کرد خاطر نشان کرد:‌همه مي‌دانند که اين فريضه رمز پيروزي انقلاب و تداوم آن و همچنين رمز بيداري اسلامي بوده و انشا الله زمينه ظهور امام عصر (عج) را هم فراهم خواهد کرد./مح

وی همچنین یکی از مباحث علمی حوزه سیاست نقش نهادهای مردمی و بسیج معرفی و افزود: نهادهای مردمی و بسیج در کارآمدی و ارائه راهکارهای عملیاتی در پیشبرد اهداف امر به معروف و نهی از منکر مهم و ضروری دانست.

گفتنی است؛ در این مراسم صلاحی رئیس بسیج سازمان اساتید با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم امر معروف و نهی از منکر مهمترین وظایف حکومت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دراین زمینه طراحی های گوناگونی به صورت علمی خواهیم داشت.

انتهاي پيام/پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار