نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تحویل دیرهنگام بودجه سالانه کشور به مجلس از سوی رئیس جمهور، زمان کارشناسی را از پارلمان گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور حقیقت‌پور افزود: تا آذر ماه امسال دولت موظف است بودجه سال 92 را تحویل مجلس دهد تانمایندگان فرصتی پیدا کنند روی بودجه تنظیم شده دولت نظرات کارشناسی و چکش‌کاری‌های مدبرانه‌‌ای را انجام دهند.

وی در حالی که خوش‌بین نبود احمدی‌نژاد امسال بودجه را تا آذر ماه تحویل دهد، گفت: اگر امسال نیز بودجه به موقع تحویل داده نشود ما از تریبون مجلس در تمام جلسات تذکرات و اقدامات قانونی را برای تعجیل و سرعت گرفتن این کار انجام می‌دهیم تا رئیس جمهور مجبور شود در فاصله آذر ماه تا حداقل اول دی ماه لایحه بودجه سال 92 را تقدیم مجلس کند.

حقیقت پور افزود: دیر تحویل دادن بودجه از طریق دولت به مجلس عواقب ناخوشایندی را به همراه دارد و زمان مورد نیاز برای کارهای کارشناسی روی بودجه را از دست مجلس می‌گیرد و بودجه‌ای نیز که با عجله و شتاب بررسی شده و تصویب شود به مانند بودجه امسال کشور را دچار مشکلات و تنگناهای متعددی می‌سازد.

وی گفت: اینکه دولت بخواهد با قصور و کوتاهی و بی‌توجهی به جایگاه مجلس لایحه را هر موقع دلش بخواهد تحویل دهد و کارهای اجرایی کشور نیز از آن طرف سال، چند ماهی لنگ بماند اقدام نسنجیده‌‌ای است که نارسایی‌های آن نیز گریبانگیر مردم می‌شود.

نماینده مردم اردبیل در ادامه افزود: نمایندگان مجلس برای دخل و خرج بیت‌المال تصمیم‌‌گیری می‌کنند و این کار با تعجیل همخوانی ندارد و بهتر است دولت به موقع لایحه را تحویل مجلس دهد تا ما بتوانیم در یک فرصت استثنایی اهداف‌مان را در حوزه قانون‌گذاری به پیش ببریم./س 

برچسب ها: اردبیل ، بودجه ، سالانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.