نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم گراميداشت 7 تن از خلبانان شهيد نهاجا گفت: خلبانان هوشمند و اقتدارآفرين نيروي هوايي جمهوري اسلامي ايران که در آسمان پر ستاره دفاع مقدس مي‌درخشند، در سايه رهبري صالح است که توانسته‌اند چهره نوراني و ملکوتي خود را به نمايش بگذارند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، مراسم گراميداشت هفت تن از خلبانان شهيد نيروي هوايي ارتش، صبح امروز در سالن همايش‌هاي 19 بهمن مرکز فرماندهي آموزش‌هاي هوايي شهيد خضرائي و با حضور محمدحسين ابوترابي‌فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، امير سرلشکر سليمي مشاور ويژه فرماندهي کل قوا، امير شاه صفي فرمانده نيروهاي هوايي ارتش، حجت الاسلام و المسلمين آل هاشم رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش و خانواده‌ معظم شهدا برگزار شد.

در اين مراسم، ابوترابي‌فرد طي سخناني با اشاره به پاسخ مثبت امام حسين(ع) به دعوت مردم کوفه، به تشريح ويژگي‌هاي رهبري صالح در نظام اسلامي پرداخت.

وي تصريح کرد: هيچ سازماني بدون فرماندهي و مديريت لايق و شايسته نمي‌تواند نقش ايفا کند، لذا خداوند متعال براي سازماندهي حيات بشر در کنار برنامه مدوني که توسط انبيا ارسال داشته ، رهبران صالح و شايسته‌اي را انتخاب و معرفي کرده است.

نايب رئيس مجلس شوراي ا سلامي ادامه داد: کارآمدترين برنامه‌ها در سايه مديريت و رهبري شايسته، ثمربخش است و برخورداري از علم و دانش بر تعهد و انگيزه بالا و خصايص عالي انساني و نقش مديران مي‌افزايد، لذا طول تاريخ حيات بشري از دوران آفرينش انسان نقش رهبري صالح براي هدايت انسان نقش کليدي داشته است.

وي ادامه داد: امام حسين (ع) فرموده است به جان خودم قسم شايسته رهبري جامعه اسلامي نيست مگر انساني که قرآن و معارف آن را شناخته و آن را ميزان مديريت خود قرار دهد.

ابوترابي تصريح کرد: حکومت و رهبري، شايسته انساني است که عدالت را در جان و روح خود تحقق بخشيده و از قدرت اجراي عدالت در جامعه اسلامي برخوردار باشد.

وي افزود: رهبري جامعه اسلامي بايد در دست انساني باشد که دين و حقايق را يافته و جان و روح خود را به آن راسته باشد و رهبر جامعه اسلامي بايد تسليم خداي سبحان باشد تا بتواند جامعه را در مسير تعالي رشد دهد.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: امام حسين(ع) قيام فرمودند تا در سايه مبارزه با ظالمان با قرار گرفتن در مديريت سياسي جامعه اسلامي عامل به معروف و ناهي منکر و مصلح بي بديل جامعه اسلامي باشند .

وي افزود: قيام عاشورا و آموزه کربلا به دنبال اين است که اين حقيقت را تجلي کند که نبايد زير بار رهبري ناصالحان رفت، بلکه بايد راه را براي مديريت صالحين و عدالت‌خواهان فراهم کرد.

ابوترابي ادامه داد: انقلاب اسلامي ايران، شاگرد مدرسه تاسوعا و عاشوراي حسيني است و از آن درس مي‌گيرد.

ابوترابي افزود: جملات امام علي(ع) گوياترين سخن در تعريف مديريت و رهبري يک نظام اسلامي است که فرموده‌اند "اي مردم در جامعه اسلامي شايسته‌ترين فرد براي رهبري کسي است که در توانايي قدرت مديريت و فرماندهي، علم و دانش، تقوا و فهم آموزه‌هاي اسلام، گوي سبقت را از ديگران بربايد".

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد:  در زمان امام معصوم آن‌ها که در قله عدالت و معرفت بودند رهبري جامعه  را بر عهده داشتند اما در دوران غيبت امام معصوم، نزديک‌ترين فرد در مديريت به امام معصوم، مسئوليت رهبري را بر عهده دارد و اين تفسير روشني از اصل ولايت فقيه در دوران غيبت امام معصوم است و ولايت فقيه، ولايت علم و دانش، تدبير و عدالت است.

وي افزود: امروز اگر انقلاب اسلامي چون نگيني در آسمان دنياي اسلامي مي‌درخشد و به عنوان قدرت برتر علمي، نظامي و سياسي نقش ايفا مي‌کند در سايه رهبري صالحي است که در نظام اسلامي شکل گرفته است.

ابوترابي ادامه داد: خلبانان هوشمند و اقتدارآفرين نيروي هوايي جمهوري اسلامي ايران که در آسمان پر ستاره دفاع مقدس مي‌درخشند، در سايه رهبري صالح است که توانسته‌اند چهره نوراني و ملکوتي خود را به نمايش بگذارند.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: اراده خداوند متعال اين است که همه سطوح کلان، مياني و خرد با عدالت و تقوا مديريت شود و عالي‌ترين سطح آن در بدنه نظام جريان پيدا کند و آن روز است که همه رهبران آرامش خواهند داشت و نقش عدالت، تقوا، علم، دانش و مديريت مشاهده خواهد شد.

وي در پايان تصريح کرد: شهداي عالي‌قدر و سلحشور و نيروهاي مسلح پيشگام و مقتداي ما در مسير اجراي عدالت و رشد خواهند بود و اميدواريم خداوند اين نعمت را در همه شما مستدام بدارد و به لطف و ياري خدا در آينده نزديک، همه نيروهاي مسلح را در رکاب رهبر معظم انقلاب و پيشگاه امام زمان حاضر مشاهده کنيم.

گفتني است در پايان اين مراسم، هدايايي تقديم خانواده معظم شهدا شد.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: نهاجا ، ارتش ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار