«یو هونگ یانگ» سفیر چین در تهران با حضور در نشست گفتگوی ملی سوریه پیام دولت چین در این نشست را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، «یو هونگ یانگ» سفیر چین در تهران با حضور در نشست گفتگوی ملی سوریه پیام دولت چین در این نشست را قرائت کرد.

سفیر چین گفت: اخیرا وضعیت سوریه از نظر مناقشه مسلحانه و خشونتها وخیم‌تر شده است که این موضوع موجب نگرانی‌های عمیق دولت چین بوده است.

سفیر چین در ایران افزود: ما از همه طرفها در سوریه می‌خواهیم بدون خشونت راه حلی برای برون رفت از بحران ارائه کنند و تنها راه حل برون رفت سوریه از این بحران راه حلی سیاسی است که از سوی مردم ارائه شود.

وی تصریح کرد: ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم تلاش‌های خود را در جهت حمایت از اخضر ابراهیمی و سازمان ملل به کار گیرند و منطقه اتش‌بس باید گسترده‌تر شود و گام‌هایی در جهت پایان دادن به خشونت از جانب همه طرفها و سازمان ملل اتخاذ گردد تا یک دولت انتقالی شکل گرفته و روند انتقال آرام قدرت توسط خود مردم صورت گیرد.

یو هونگ یانگ ادامه داد: جامعه بین‌المللی باید از تلاش‌های اخضرابراهیمی برای حل بحران سوریه و همچنین از اعلامیه وزرای خارجه در نشست ژنو و برنامه 6 ماده‌ای کوفی‌عنان و تلا‌ش‌های اتحادیه عرب حمایت کنند.

سفیر چین در تهران در پایان تصریح کرد: کمک‌های بشردوستانه نباید جنبه سیاسی و نظامی پیدا کنند و چین خواستار مسالمت آمیز بوده و آمادگی خود را برای تماس با تمامی طرفها اعلام می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سوریه ، چین ، ایران ، گفتگوی ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار