فرمانده دانشگاه جنگ در دیدار با وابستگان نظامی 24 کشور جهان گفت: تنها دانشجویانی با سابقه درخشان امکان حضور در دانشگاه دافوس ارتش را دارند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیرسرتیپ دوم حسین ولیوند در مراسم پرسش و پاسخ به سوالات وابستگان نظامی 35 وابسته نظامي 24 کشور جهان درباره دانشگاه دافوس ارتش در پاسخ به سوال سرهنگ سلیمان وابسته نظامی جمهوری آذربایجان مبنی بر امکان دریافت تجربیات، نحوه انتخاب دانشجو و وضعیت دانشجو در صورت عدم موفقیت در امتحانات اظهار داشت: با توجه به پروتکل‌های موجود تا حد امکان تجربیات خود را در اختیار وابستگان سایر کشورها قرار خواهیم داد.

وی درباره نحوه گزینش سایر دانشجویان افزود: تنها کسانی که سابقه‌ای درخشان در یگان‌های خدمتی خود داشته، درجه‌اي بالاتر از ستوان دومی دارند و جزء نفرات ممتاز هستند برای شرکت در این دانشگاه معرفی شده و در صورت قبولی تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

فرمانده دانشگاه جنگ در رابطه با شرایط دانشجو در صورت عدم موفقیت در امتحانات این دانشگاه نیز تصریح کرد: کسانی که در مراحل مختلف دافوس و آزمون‌ها شرکت می‌کنند در صورت یکبار عدم موفقیت در امتحانات، امکان امتحان مجدد یا طی کردن دوباره دوره‌ها را دارند و در صورت عدم کسب موفقیت و نمرات لازم در این مرحله، از ادامه تحصیل در این دانشگاه محروم خواهند شد.

امیر ولیوند در پاسخ به سوال وابسته نظامی دیگری مبنی بر اینکه آیا دانشجویان دانشگاه دافوس ارتش، فقط شامل دانشجویان ارتشی هستند یا خیر اظهار داشت: دانشجویان این دانشگاه از ارتش، سپاه پاسداران، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و برخی از کشورهای دوست و هم‌پیمان پذیرفته شدند و ما هم برای آنان امکاناتی را فراهم کرده است.

وابسته نظامی کشور هند با ابراز تشکر از فراهم آمدن موقعیت حضور در این دانشگاه نظامی تاریخی و خرسندی از داشتن دانشجوی هندی در این دانشگاه، راجع به امکان تبادل دانشجوی نظامی از ایران برای تعمیق تجربیات دانشجویان ممتاز ایرانی و دوستی بین کشورها سوال کرد که امیر ولیوند در پاسخ اظهار داشت: دانشجویان و افسران ممتاز ایرانی برای دوره‌های دافوس و آموزش‌های نظامی، امکان اعزام به کشورهای دوست و برادر را دارند و این اعزام‌ها تاکنون هم صورت گرفته است.

فرمانده دانشگاه دافوس ارتش همچنین در پاسخ به سوال ديگر اين وابسته نظامي مبني بر میزان تشویق‌های دانشجویان ممتاز این دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشجویان در صورت کسب رتبه‌های برتر نشان می‌گیرند، همچنین موفقیت‌های آنان در گرفتن مشاغل آتی‌شان تأثیرگذار خواهد بود.

امیر ولیوند در پاسخ به سوال وابسته نظامی یکی از کشورها مبنی بر اینکه نحوه تدریس در دانشگاه‌های دافوس ایران با توجه به دو بدنه نظامی ارتش و سپاه پاسداران چگونه است، تصریح کرد: براساس مأموریت‌ها، نوع آموزش در دانشگاه دافوس ارتش با نوع آموزشی که سپاه پاسداران در دانشگاه دافوس خود می‌دهد متفاوت است؛ یعنی نیروی دریایی ارتش که مأموریت حفظ منافع کشور فراتر از خلیج فارس را به عهده دارد و نیروی دریایی سپاه پاسداران که حفاظت از خلیج فارس و تنگه هرمز را به عهده دارند هر یک تعلیمات خاص خود را می‌‌بینند. نیروی هوایی نیز وظیفه حراست از آسمان و حریم هوایی کشور را بر عهده دارد و نیروی هوایی سپاه پاسداران مسئولیت  منافع فراجوی، هوافضا و سیستم‌های موشکی را عهده‌دار است.

امیر ولیوند اضافه کرد: نیروی زمینی ارتش، مسئولیت حفظ مرزهای جمهوری اسلامی ایران را به عهده دارد و نیروی زمینی سپاه در مواقع نیاز به کمک ارتش آمده همچنین مسئولیت حفظ دستاوردهای انقلاب را عهده‌دار است؛ لذا بنابر این وظایف، هر نظامي، آموزش‌های ویژه خود را می‌بیند.

انتهاي پيام/ش

برچسب ها: ولیوند ، دافوس ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار