نشست بازخوانی و نقد كتاب "دختر شینا"، خاطرات قدم خیر محمدی كنعان در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری؛ در این نشست مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری و راضیه تجار داستان نویس و منتقد ادبی در مقام منتقد به بازخوانی و بررسی و نقد كتاب «دختر شینا» می پردازند.

بر اساس این گزارش نشست بازخوانی و نقد «دختر شینا» خاطرات قدم خیر محمدی كنعان سه شنبه 30 آبان ماه ساعت 16 در سالن فجر فرهنگسرای انقلاب اسلامی واقع در بزرگراه شهید نواب صفوی، ابتدای خیابان كمیل شرقی برگزار خواهد شد.

شایان ذكر است كه كتاب «دختر شینا» داستان زندگی قدم خیر محمدی كنعان، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر است كه انتشارات سوره مهر آن را در سال 1391 در2500  نسخه و با قیمت 4900 تومان منتشر كرده است. بهناز ضرابی زاده كار مصاحبه و تدوین این كتاب را انجام داده است.

«دختر شینا» داستانی است از 24 سال زندگی صاحب خاطرات در كنار سردار ستار ابراهیمی هژیر. این كتاب از 19 فصل تشكیل شده و از روایت كودكی قدم خیر محمدی آغاز می شود، از زمانی كه نامش را به خاطر قدم خوشی كه داشت «قدم خیر» گذاشتند. نویسنده كه خودش هم یك زن است قدم به قدم وارد زندگی قدم خیر می شود، نحوه ازدواج او با سردار ابراهیمی را روایت می كند و همدم شبهای تنهایی این زن و فرزندانش می شود. شب هایی كه قدم خیر و بچه های قدو نیم قدش وضعیت قرمز را تجربه می كردند و پدر در مناطق جنگی مشغول دفاع در برابر دشمن بود.

این كتاب بیش از آنكه مجموعه ای از خاطرات پراكنده زندگی با یكی از سرداران شهید باشد، داستان است؛ از آن دسته داستان هایی كه در آن ها انسجام و به هم پیوستگی موج می زند. نوشتن خاطرات دوران كودكی یك فرد میانسال با جزئیات كار مشكلی است كه به نظر می رسد نویسنده خوب از پس آن برآمده است.

برچسب ها: نقد ، بازخوانی ، کتاب ، ادبیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار