شلیک موشک به سوی هرتزلیا، رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین ؛ هیچ کسی تصور نمی کرد برد موشک های گروههای مبارز فلسطینی در نوار غزه به هرتزلیا در شمال تل آویو برسد. فاصله نوار غزه تا هرتزلیا هشتاد و پنج کیلومتر است.

گفته شده بود که برد موشک فجر 5 هفتاد تا هفتاد و پنج کیلومتر است و اکنون مقاومت با هدف قرار دادن هرتزلیا ثابت کرد برد موشک های آن بیش از اینهاست.

تلویزیون اسرائیل از پخش خبر مربوط به محل اصابت این موشک منع شد. مسئولان اسرائیلی خبرنگاران را تهدید کردند هر کسی محل اصابت این موشک را افشا کند، باید تبعات قانونی آن را بپذیرد.

اللحام افزود : هیچ تردیدی وجود ندارد که این موشک از موشک فجر 5 پیشرفته تر است.شلیک این موشک می تواند اوضاع را در زمینه سیاسی پیچیده تر کند.ارتش اسرائیل برای حملات هوایی، دریایی و توپخانه ای به نوار غزه چراغ سبز گرفته است.

کابینه اسرائیل امروز احتمال عملیات زمینی در غزه را بررسی می کند. وزیر امور خارجه فرانسه و نیز تونی بلر نماینده کمیته چهارجانبه در سفر به فلسطین اشغالی تلاش می کنند نتانیاهو را راضی کنند که عملیات زمینی در غزه ضرورتی ندارد.

نتانیاهو در برابر وزرای کابینه خود تاکید کرد برای عملیات زمینی آمادگی دارد. رؤسای شوراهای محلی در شهرک های اسرائیلی برای نتانیاهو نامه ای درباره حمایت از عملیات زمینی ارسال کردند.

نتانیاهو اکنون خود را بین چکش و سندان قرار داده است.اگر دستور عملیات زمینی را صادر کند، هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد و اگر عملیات زمینی را آغاز نکند با انتقاد رؤسای شوراهای محلی روبرو خواهد شد.

بسیاری از کشتی های گردشگری پهلو گرفتن در بندر حیفا را لغو کردند زیرا این احتمال وجود دارد که مناطقی فراتر از تل آویو هدف موشک قرار بگیرد. خواست اسرائیل آن است که مصر نقش پلیس غزه را ایفا کند.اسرائیل خواستار کمک مالی و نظامی آمریکا و دریافت سیزده سکوی دیگر پرتاب موشک ضد موشک شد.
برچسب ها: اسرائیل ، شلیک ، موشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار