مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: تعهد آذربایجان‌غربی برای جذب گردشگر خارجی در طول سال جاری 700 هزار نفر است که باید برای تحقق‌یافتن آن همه دستگاه‌ها تلاش کنند.

جعفر ذوالفقاری در گفت‌و‌گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه، اظهار داشت: در سراسر کشور در طول سال جاری باید 7 میلیون گردشگر خارجی جذب شود که سهمیه این استان 700 هزار نفر است اما تاکنون بخشی از این آمار تحقق پیدا کرده است بنابراین باید دستگاه‌های اجرایی با پرهیز از موازی‌کاری برای تحقق این چشم‌انداز اهتمام کنند.

وی تصریح کرد: صنعت گردشگری قابلیت آن را دارد که به عنوان پشتوانه اقتصاد مقاومتی مطرح شود پس نباید مسئولان از صنعت گردشگری غفلت کنند.

ذوالفقاری اظهار داشت: متاسفانه استان در ارتباط با صنعت گردشگری چراغ خاموش حرکت می‌کند ولی در صورتی که تعامل مدیران افزایش یابد در این حوزه می‌توان بهتر عمل کرد.

وی با بیان اینکه مغفول ماندن این صنعت در آذربایجان‌غربی دور از انصاف است افزود: با توجه به اینکه این استان، طولی است در بخش‌های مختلف گردشگری از جاذبه‌های مختلفی برخوردار است و دارای ظرفیت‌های کم‌نظیر و گاه بی‌نظیری است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه چنانچه ستاد ویژه گردشگری فعال‌تر شود می‌توان از این رهگذر استان را متحول کرد ادامه داد: این استان با سه کشور هم‌مرز است بنابراین بسترها برای جذب گردشگران خارجی فراهم است اما برای تحقق‌یافتن این امر باید هماهنگی بین‌بخشی تقویت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی توجه بیشتر به منویات رهبری را در این ارتباط خواستار شد و افزود: فعالیت در این حوزه یکی از مطالبات جدی ایشان است که باید فصل‌الخطاب قرار بگیرد و برای تحقق‌یافتن آن همه زیرساخت‌ها فراهم شود.

وی آذربایجان‌غربی را یک استان مستعد سرمایه‌گذاری دانست و بیان داشت: در بسیاری از حوزه‌ها این استان منحصر به فرد قلمداد می‌شود به طوری که در سال‌های گذشته با هدف جذب توریسم اقدامات زیادی از جمله ساماندهی بخش‌های ورودی و خروجی، مرمت ابنیه تاریخی و ... اقداماتی انجام گرفت که باید این قبیل اقدامات تداوم یابد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.