معاون امور بین‌الملل رئیس‌جمهوری از مرز گوربولاک نزدیک به مرز بازرگان و طرح‌های صنعتی استان آغری بازدید می‌کند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه،علی سعیدلو برای شرکت در اجلاس استانداران مرزی ایران و ترکیه وارد استان آغری ترکیه شد و مورد استقبال مسئولان این استان قرار گرفت.

وی در بدو ورود به استان آغری گفت: ایران و ترکیه با توجه به توانایی‌های موجود زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف را دارند.

سعیدلو افزود: با توجه به اشتراکات دو کشور تبادل مستمر هیئت‌های تجاری و اقتصادی دو کشور ضروری است و این مهم در افزایش مبادلات می‌تواند تاثیرگذار باشد.

معاون امور بین‌الملل ریئس‌جمهوری اسلامی ایران قرار است در نشست نخبگان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور نیز شرکت کند.

مذاکرات چهارمین نشست استانداران مرزی ایران و ترکیه در استان آغری امروز به پایان می‌رسد.

در مراسم پایانی وحید جلال‌زاده استاندار آذربایجان‌غربی و تکین ارسلان، استاندار آغری به نمایندگی از پنج استان ترکیه با حضور سعیدلو و ییلماز تفاهم‌نامه امضا می‌کنند.

مهمترین مفاد تفاهمنامه گسترش همکاری‌ها در بخش‌های تجارت و سرمایه‌گذاری، بازارچه‌های مرزی، حمل ‌و نقل، گمرک و گردشگری است.

همچنین در این سفر قرار است طرفین درباره کمیته‌های حمل ‌و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی و همچنین حمل و نقل کالا و مسافر بحث و تبادل‌نظر کنند.

در این نشست دو روزه بیش از 100 نفر از تجار و بازرگانان استان‌های آذربایجان‌غربی، شرقی و اردبیل و نمایندگان استان‌های مرزی ترکیه حضور دارند.

چهارمین اجلاس استانداران مرزی ایران و ترکیه با حضور معاون رئیس جمهور در امور بین‌الملل و استاندار آذربایجان‌غربی در استان آغری واقع در شرق ترکیه در حال برگزاری است.

در سه اجلاس قبلی که به میزبانی استان وان، استان آیغدیر و آذربایجان‌غربی برگزار شده است مواردی از جمله توسعه هر چه بیشتر مناسبات دو طرف، راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی، اتخاذ سیاست‌های یکنواخت گمرکی، روان‌سازی تشریفات گمرکی، احداث و راه‌اندازی شهرک صنعتی مشترک در نوار مرزی ایران و ترکیه به تصویب رسیده است که در چهارمین اجلاس این مصوبات پیگیری می‌شوند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.