خراسان جنوبی با نرخ بیکاری 6.3 درصد کمترین نرخ بیکاری کشور را دارد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: نرخ بیکاری استان از سوی مرکز آمار در فصل بهار 6.5 درصد و در تابستان امسال 6.3 درصد اعلام شده است.

عابدین محمدی با اشاره به اینکه برای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال در سطح استان اقدامات موثری طی سال های گذشته انجام شده است، افزود: پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی کوچک و زودبازده از مهمترین اقدامات بوده که نقش بسزایی در اشتغالزایی استان داشته است.

محمدی با اشاره به ایجاد بنگاه های اقتصادی زودبازده از دولت نهم تاکنون در استان، تصریح کرد: در این راستا 350 میلیارد تومان در خراسان جنوبی برای بنگاه های اقتصادی زودبازده طی دولت نهم در استان سرمایه گذاری شده است.

وی همچنین طرح مشاغل خانگی را از دیگر اقدامات برای کاهش بیکاری در استان عنوان کرد و بیان داشت: در قالب طرح مشاغل خانگی نیز 305 شغل روستائی تعریف شده است.

محمدی با اشاره به اینکه در این راستا 27 میلیارد و 800 میلیون تومان طی سال گذشته به استان تخصیص یافته و در بین شهرستانها توزیع شده است، افزود: از این مبلغ 19 میلیارد تومان در استان جذب شده و این تسهیلات به هشت هزار نفر پرداخت شده است.

وی ادامه داد: امسال نیز 30 میلیارد تومان در قالب طرح مشاغل خانگی به استان ابلاغ شده و توزیع شهرستانی آن انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در پایان با بیان اینکه همچنین طرح خود اشتغالی نیز برای مشاغلی که نمی توان در محل سکونت انجام داد و نیاز به فضای برای کسب کار دارد اجرا شده است، یادآور شد: این تسهیلات نیز با نرخ چهار تا هفت درصد به متقاضیان پرداخت می شود./ع

برچسب ها: خراسان ، جنوبی ، کمترین ، نرخ ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.