معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از کسب 5 نشان اصالت یونسکو توسط هنرمندان کرمانشاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مراسم داوری نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی (اصالت یونسکو) به میزبانی ایران و در مکان هتل لاله تهران برگزار شد.در این داوری بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان نیز حضور داشتند و داوری آثار توسط هیاتی از متخصصان بین المللی از سازمان جهانی یونسکو صورت گرفت.

سپهرگفت : از بین 16 اثر صنایع دستی استان کرمانشاه که سال گذشته موفق به دریافت نشان مرغوبیت ملی شده بودند در این مرحله پنج اثر موفق به کسب نشان اصالت یونسکو شدندکه شامل  تنبور اثر استاد سعید ذالنوری، انگشتر و گردن آویز نقره اثر استاد یداله محمدی، گیوه زیر آجیده اثر استاد محمدرضا انصاری، موج اثر استاد علی محمد کرمی می باشند.

 وی با اشاره به مزایایی که دریافت نشان اصالت یونسکو برای هنرمندان دارد، افزود: آموزش و ظرفیت سازی، شرکت در نمایشگاه ها، ارتباطات و تبلیغات، پایگاه اینترنتی و حق تالیف از جمله مزایایی است که دریافت نشان اصالت یونسکو برای هنرمندان به دنبال دارد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه گفت : با کسب این پنج نشان، مجموع آثاری که تاکنون از استان کرمانشاه موفق به دریافت نشان اصالت یونسکو شده اند به 12 مورد می رسد که در نوع خود قابل توجه و نشان از اصالت صنایع دستی این دیار دارد./ع

برچسب ها: کرمانشاه ، نشان ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.