وزير راه و شهرسازي گفت: ظرفيت ترانزيت کشور بايد تا پايان برنامه پنجم توسعه به 50 ميليون تن برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي نيکزاد در دهمين همايش بين المللي سواحل بنادر و سازه هاي دريايي تصريح کرد: برگزاري 10 دوره همايش دو سالانه بنادر و سواحل فرصتي مناسب براي تبادل تجربه و دستاوردهاي علمي همچنين توسعه علمي و تخصصي بين کشورهاي عضو است.

وي ادامه داد: دريا در تامين انرژي، غذا، نفت و گاز نقش مهمي در ارتباطات بين المللي دارد و ايران با داران بودن 5 هزار و 800 کيلومتر خط ساحلي جزو کشورهاي مهم ساحلي دنيا محسوب مي شوند.

وي با بيان اينکه سازمان بنادر تاکنون 11 بندر اصلي و 60 بندر کوچک چند منظوره در کشور احداث کرده تصريح کرد: تا پايان برنامه پنجم توسعه بايد ظرفيت ترانزيت کشور به 50 ميليون تن برسد و بايد به سمتي حرکت کنيم تا منابع حاصل از ترانزيت نزديک به منابع حاصل از نفت شود.

وي ادامه داد: اگر سواحل و بنادر توسعه يابد بخش ترانزيت نيز در کشور موفق خواهد شد.

وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: بايد ترکيبي از مدل هاي حمل و نقل ريلي، جاده اي و ساحلي را در کشور به هم پيوند دهيم و روابط خود را با ساير کشورها از اين طريق توسعه دهيم.

نيکزاد خاطرنشان کرد: توسعه بنادر و سواحل و همچنين صنايع دريايي کشور راهکاري مناسب براي دستيابي به منافع پايدار مشترکي بين کشورهاي منطقه است./عب
برچسب ها: نیکزاد ، ترانزیت ، احداث ، ظرفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار