برای کاهش مشکلات بیکاری جوانان تعامل آموزش عالی و سازمان فنی و حرفه ای افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان نايب رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان در جلسه علنی این شورا گفت:با تاملی در پيشينه كسب و كار در فرهنگ جامعه شاهد سخت كوشي وپشت کار فرزندان خانواده در سال تحصیلی ويادگيري حرفه‌اي مناسب بوده ایم به گونه‌اي كه پس از فارغ‌التحصيلي فردي كاملا متخصص از لحاظ مهارتي و دانشي بودند و اين دليل اصلي كاريابي آنها و جذب سريعشان به بازار كار بود.

كريم داوودي افزود: متاسفانه در چند سال اخير علاوه بر حذف فرايند مهارت آموزي دانش‌آموزان و دانشجويان ،دانشگاه‌ها نيز به ارايه رشته‌هاي تحصيلي مختلف بدون در نظر گرفتن نيازهاي بازار كار پرداخته اند كه این امر موجب افزایش تقاضاي جوانان براي دريافت شغل‌هاي مديريتي بسيار بيشتر از حد ظرفيت شده و فرصت‌های شغلي مناسبي كه به داشتن مهارت در سطح تخصصي نياز دارد با كمبود نيرو روبه‌روشده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: قبلا در هر خانواده استاد كارهاي زيادي در زمینه های مختلف ساختمان، هنرهاي دستي و...وجود داشتند اما امروزه همه فرزندان آينده خود را در مدير بودن دنبال می کنند.

داوودي با تاكيد بر وجود نقاط ضعفی در فرهنگ جامعه اظهار داشت: در كشورهاي پيشرفته كارگران متخصص علاوه بر درآمد مناسب از جايگاه و ارزش خاص و بالايي در ميان مردم و اجتماع نیز برخوردارند.

داوودی بیان داشت: شهرداري و شوراي شهر مي‌توانند علاوه بر ديگر بخش‌ها در بحث فرهنگ سازي به كمك اداره كل آموزش فني‌وحرفه‌اي بيايند.

وي اظهار داشت: در حال حاضر در بخش‌هاي تخصصي و فني كه به نيروهاي با مهارت بالا و متخصص نيازمنديم كمبود نيرو داريم اما قسمت‌هاي اداري متقاضيان زيادي برای کار دارند./ع

برچسب ها: اصفهان ، شورای ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.