خبرگزاري فرانسه در خبري فوري اعلام کرد چين از طرف هاي درگير در حملات غزه به ويژه رژيم صهيونيستي خواست نهايت خويشتنداري را در پيش گيرند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، پکن به ويژه اسرائيل را به خويشتن داري بيشتر دعوت کرد.

"هو چونيينگ" سخنگوي وزارت خارجه چين به خبرنگاران گفت: "ما طرف هاي درگير در حملات غزه بويژه اسرائيل را به خويشتنداري فرا مي خوانيم".

سخنگوي وزارت امور خارجه چين اين اظهارات را در حالي مطرح کرد که حملات اسرائيل بر ضد مبارزان فلسطيني وارد ششمين روز شده و اين رژيم آماده شده است تا عمليات نظامي خود را با توسل به حملات زميني گسترش دهد. 

چين به عنوان يکي از اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل از تلاش فلسطينيان براي تشکيل کشور مستقل فلسطيني حمايت مي کند و از جامعه بين الملل خواسته است تا مناقشه اسرائيل و فلسطين را حل و فصل کند اما خود به تنهايي نقش فعالي  در اين زمينه ايفا نکرده است. 

با توجه به اوضاع کنوني در سوريه ، چين به طور کلي با مداخله در امور داخلي ديگر کشورها مخالف است. 

مقامات بلندپايه حماس گفتگوهاي روز يکشنبه با اسرائيل را که با ميانجيگري مصر برگزار شد مثبت اعلام کرده اند  اما اکنون بر لزوم تضمين شرايط برقراري هرگونه آتش بس متمرکز شده اند.
برچسب ها: چین ، غزه ، فلسطین ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار