مدیر کل آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی رتبه اول کشور را در شناسایی و جذب دانش آموزان استثنایی دارد.

سید محمد مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: هم اکنون 12 هزار و 270 دانش آموز استثنایی در مدارس خراسان رضوی زیر پوشش این اداره کل هستند.
وی گفت: از این تعداد 10 هزار دانش آموز در مدارس ویژه آموزش و پرورش استثنایی تحصیل می کنند و بقیه به صورت تلفیقی در سایر مدارس و در کنار دانش آموزان عادی مشغول تحصیل می باشند.
وي با بیان اینکه استان خراسان رضوی بیشترین شمار دانش آموزان استثنایی را دارد، افزود: این بدان معنی نیست که میزان و درصد معلولیت در این استان بیشتر است بلکه شناسایی و جذب دانش آموزان استثنایی در خراسان رضوی بهتر و بیشتر از سایر استانهای کشور انجام می شود.
 وی اظهارداشت: مدارس، تجهیزات و امکانات آموزش و پرورش استثنایی این استان از مطلوبیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است و به فراخور نیاز و ورود دانش آموزان این تجهیزات به روز می شوند.
حسینی با اشاره به اینکه دانش آموزان استثنایی در استان از آموزشهای تعلیمی و تربیتی مطلوب برخوردارند، گفت: 85 درصد دانش آموزان استثنایی، آموزش پذیر هستند که با در اختیار داشتن امکانات لازم و محتوای آموزشی منطبق با توانمندی ذهن آنها، قابلیت تحصیل در کنار سایر دانش آموزان را دارند. /ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.