نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد بازسازی شهرستان اهر با تقدیر از عملکرد مثبت فرماندار اهر در زلزله اخیر و تلاش مضاعف دراین زمینه خواستار تشویق وزیر کشور دراین زمینه شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عباس فلاحی باباجان همچنین تلاش ستادهای معین استانهای فعال در زلزله اهر را در مقایسه با کارهای انجام شده در زلزله های گذشته سایر استانها را مطلوب عنوان کرد و این تلاش ها را شایسته تقدیر عنوان کرد.

این نماینده مجلس کار نمایندگی را عین کار دادگستری عنوان کرد و نظارت را یکی از شاخصه های اصلی نماینده مجلس برشمرد و افزود: دراین خصوص تلاش خواهیم کرد به وظیفه ذاتی خود به دور از برخی حاشیه سازی ها ادامه دهیم.

وی، گفت: متأسفانه در گذشته به روستاهای ما توجه نشده و نتیجه این بی توجهی ها خرابی اماکن مسکونی در زلزله اخیر است.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی الان وضعیت اماکن مسکونی روستاهای کلیبر واقعاً خوب بوده ولی روستاهای بخش هوراند به علت عدم رسیدگی و استفاده از مصالح کم دوام حتی در برابر زلزه 4 ریشتری نیز مقاومت ندارد که لزوم توجه مسئولان را می طلبد.

عباس فلاحی باباجان از اعزام 22 اکیپ کاری و فنی از سوی خود به روستاهای مناطق زلزله زده این شهرستان خبر داد و فزود: این افراد با حضور در مناطق زلزله زده روستایی و شهری بصورت میدانی آمار دقیق ساخت و سازها و مسائل و مشکلات و نیازهای منطقه را به من ارائه خواهند داد تا با جمع بندی کامل آنها گزارش کامل را به رئیس مجلس ارائه خواهم داد تا به مسئولین رده بالای کشوری ارائه شود.

وی، افزود: برخی روستاهایی که در دامنه کوهها واقع شده و در زلزله اخیر آسیب دیده اند واقعاً به جهت سرما، زندگی برای ساکنان و احشام سخت است و باید با سازوکارهای مناسب و همکاری همه جانبه گروهی از مشکلات مردم برداریم./س

 

برچسب ها: مجلس ، خواستار ، عملکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.