سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت:اولین سوگواره تعزیه درشهرستان بیرجند با عنوان(آب تشنه)از دوم ماه محرم شروع وتا هفتم محرم اجرا می شود .

زمزم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ با بیان این مطلب که اولین سوگواره با استقبال پر شورعموم مردم خراسان جنوبی روبرو شده است،افزود:دراین سوگواره تعزیه حضرت اباالفضل،حضرت علی اکبر،ظهر عاشورا و بازار شام، به صورت میدانی اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از ماه محرم پانزده گروه تعزیه از سراسر استان شناسایی شدند ،افزود:از این تعداد پنج گروه انتخاب وبه سوگواره راه پیدا کردند

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت:گروههای انتخابی از سیوجان،سه قلعه،مصعبی،سر خنگ وخنگ هستند که تعداد این گروهها از 15 نفر تا 20 نفر است.

زمزم گفت:هر کدام از تعزیه ها در 2 ساعت اجرا می شود که صبح ها در میدان امام شهرستان بیرجند از ساعت 9:30 بامداد آغاز و در ساعت 11:30 به پایان میرسد و شب ها بعد از نماز مغرب وعشاء در محل مصلی اجرا شده که در دو شب باقیمانده در مسجد امام حسین(ع) اجرا می شود .

گفتنی است : تعز یه گروه های سرخنگ و خنگ،تعزیه حضرت ابوالفضل را اجرا می کنند ودر پایان از طرف اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی به این پنج گروه لوح تقدیر،تندیس وهدایای نقدی می شود ./ع

برچسب ها: استقبال ، سوگواره ، تعزیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.