امام جمعه آبسرد گفت: حضرت ابا عبدالله‏ الحسین (ع) کشتی نجات و چراغ روشنگر راه حق و حقیقت هستند و باید به ایشان و سایر ائمه اطهار (ع) تأسی کرد.

حجت ‏‌الاسلام سید احمد میر شریفی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: مکتب حضرت ابا عبدالله ‏‌الحسین (ع) نسخه شفا بخش و راه نجات نسل امروز و آینده بشر است.

وی ادامه داد: سبب ماندگاری اسلام ناب محمدی (ص) بنا به فرمایش امام راحل (ره)، زنده نگه داشتن نام کربلا و محرم و صفر و تبیین درس‏ های فرهنگ عاشورایی است.

میر شریفی اضافه کرد: واقعه کربلا دو دیدگاه را در منظرها به تصویر می‏ کشد؛ منظر نخست چهره جهانی امام حسین (ع) است.

امام جمعه آبسرد افزود: شخصیت ایشان تنها مختص شیعه و اسلام نیست بلکه سیطره وجودی اهداف آن حضرت در همه جهان گسترانیده شده است.

وی ادامه داد: برگرفته از مکتب حضرت ابا عبدالله ‌‏الحسین (ع) نسخه شفا بخش و راه نجات نسل امروز و آینده بشر است.

میر شریفی اضافه کرد: از این رو، بر همه ما فرض است تا در خصوص توسعه دین مبین اسلام و ترویج فرهنگ عاشورا از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

امام جمعه آبسرد، صحنه کربلا را عرصه‏ مقدس تبلور الگوهای عملی آزادی و آزادگی برای همه اقشار جامعه بشری خواند.

امام جمعه آبسرد افزود: امروز مردم جهان می ‏توانند در هر سن و سالی که باشند الگو های خود را از میان شهدای عاشورا بر گزینند.

وی تصریح کرد: دروسی ارزنده و بزرگ مانند شجاعت، ایثار، فداکاری، وفاداری و ... از مکتب کربلا استحصال می ‏شود.

میر شریفی اضافه کرد: کودکان به حضرت علی اصغر (ع)، نوجوانان به حضرت قاسم بن الحسن (ع)، جوانان به حضرت علی اکبر (ع)، میان ‏سالان به حضرت ابوالفضل‌‏ العباس (ع) و سالمندان می‏ توانند در مسیر زندگی به حبیب بن مظاهر اقتدا کنند./ب

برچسب ها: ابا عبداله ، چراغ ، حقیقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.