رییس اتاق بازرگانی كهگیلویه و بویراحمد گفت: راه اندازی صنایع پایین دستی نفت و گاز، صنعت و اقتصاد استان را شكوفا می كند و آن را از تولید پایین و حجم كم سرمایه گذاری نجات می دهد.

'جبار كیانی' در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: كهگیلویه و بویراحمد به دلیل ذخایر عظیم نفت و گاز، استعداد راه اندازی صنایع پایین دستی را دارد اما همواره و در دهه های گذشته به آن بی توجهی شده است.
وی اظهار داشت: هزینه تولید كالاهای تكمیلی صنایع نفت و گاز در كهگیلویه و بویراحمد بسیار پایین تر از برخی استان های دارای این صنایع است.
كیانی بیان كرد: كهگیلویه و بویراحمد با استخراج روزانه 720 هزار بشكه نفت خام به همراه 50 هزار بشكه میعانات گازی و بیش از یك میلیارد فوت مكعب گاز طبیعی دومین استان كشور از نظر تولید نفت و گاز است.
وی عنوان كرد: چنانچه توجه بیشتری به دو پتروشیمی دهدشت و گچساران شود بخشی از مشكلات بیكاری استان برطرف خواهد شد.
وی عنوان كرد: این گونه صنایع، حلقه گم شده توسعه صنعتی این استان است و در صورت جدی گرفتن آن صادرات كهگیلویه وبویراحمد چندین برابر امروز خواهد شد.
وی با اشاره به صادرات 9 میلیارد دلاری استان در هفت ماه گذشته گفت: این رقم هر چند نسبت به گذشته بهبود یافته است اما بخش كمی از ظرفیت های استان را شامل می شود.
كیانی بیان كرد: صنایع وابسته به نفت و گاز، صادرات استان را تقویت خواهد كرد و موجب افزایش سطح رفاه و تولید ثروت در جامعه خواهد شد.
كهگیلویه و بویراحمد 800 واحد صنعتی و دو واحد پتروشیمی در دست ساخت با پیشرفت فیزیكی پایین در شهرستان های كهگیلویه و گچساران دارد.
سال گذشته 10 میلیون دلار كالای غیر نفتی از این استان به خارج صادر شد./ب
برچسب ها: صنایع ، صنعت ، شکوفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.