استاندار سیستان و بلوچستان از موافقت وزارت امور خارجه برای احداث پل دوم پایانه مرزی 'میلك' در شهرستان هیرمند خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حاتم ناروئی با اشاره به تداوم خشكسالی‌ها در شمال سیستان و بلوچستان، اجرای طرحهای مصرف بهینه آب را اولویت فعالیت‌ دستگاههای اجرایی ذكر كرد.

وی اظهار داشت: انتقال آب با لوله از منابع به مزارع كشاورزان و احداث پل دوم پایانه مرزی میلك با توجه به موافقت وزارت امور خارجه باید به مزیت نسبی برای شتاب بخشی در توسعه شمال سیستان و بلوچستان تبدیل شود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان افزود: باید از مزیت مرز به عنوان یك فرصت طلایی و استثنایی در همه عرصه ها بویژه موضوع واردات و صادرات كالا بر اساس چارچوب‌های قانونی بهره برد.

ناروئی ادامه داد: از جمله ظرفیت‌های قابل ذكر در شمال سیستان و بلوچستان وجود بازارچه‌های مرزی است كه می‌تواند نقش بسزایی در تولید اشتغال پایدار مرزنشینان داشته باشد و مدیریت عالی اجرایی و دستگاههای محلی باید به این مهم توجه ویژه كنند.

وی با بیان اینكه سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بی‌شماری است، تأكید كرد: اقشار، طوایف و عشایر مختلف منطقه همچون گذشته با حفظ وحدت، مدیران اجرایی را در ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر یاری دهند.

به گزارش استانداری سیستان و بلوچستان استاندار این استان طی سفر یك روزه به شهرستانهای مرزی هیرمند و زهك فرمانداران جدید این دو شهرستان را نیز معرفی كرد.

شهرستانهای زابل، زهك و هیرمند كه به آن منطقه سیستان نیز اطلاق می شود با افغانستان مرز مشترك طولانی داشته و حوزه آبریز هامون و هیرمند در آن قرار دارد.

گمرك و پایانه مرزی میلك در شهرستان هیرمند مركز اصلی تبادل كالا با افغانستان در جنوب شرق ایران و شمال سیستان و بلوچستان است./ب

برچسب ها: احداث ، پل ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.