امام جمعه کوهبنان گفت: مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان نقش مهمی در اهتزاز پرچم حسینی دارند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا صبح امروز در جمع مسئولان و مداحان هیئت‌های مذهبی این شهرستان فلسفه قیام عاشورا را احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز دانست و اظهار داشت: در هفته امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم و باید در این ایام خود به گونه‌ای عمل کنیم که نمادی از معروف در جامعه باشد.

وی به شور و اشتیاق حسینی در جامعه اشاره کرد و افزود: این همان حرارتی است که در آستانه محرم در مردم ایجاد می‌شود و آنان عاشقانه و داوطلبانه در دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری حضور پیدا می‌کنند و در این راستا مسئولان هیئت‌ها و مداحان نقش مهمی در اهتزاز پرچم حسینی دارند.

امام جمعه کوهبنان بر مشخص کردن جایگاه ویژه بانوان در مراسم عزاداری، استفاده تمام عزاداران از لباس مشکی، اطلاع‌رسانی مراسم از طریق نماز جمعه، استفاده مداحان از کتب مداحی و روضه‌خوانی معتبر و دارای سند تاکید کرد.

منصور متقی فرماندارکوهبنان در جمع مسئولان و مداحان هیئت‌های مذهبی شهرستان گفت: هیئت‌های مذهبی طی قرن‌های گذشته به ویژه در دوران شکوهمند استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابله با انحرافات طراحی شده توسط دشمنان و تقویت باورهای دینی جوانان نقشی مهم و بی‌بدیل ایفا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در ماه‌های محرم و صفر که شور و هیجان خاصی بر جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان حاکم است، فرصت مغتنمی برای نشر فرهنگ عاشورایی توسط هیئت‌های مذهبی و جوانان برومند ایران اسلامی مهیا است.

متقی بیان کرد: امسال با توجه به حساسیت موضوع و جنگ بین مردم مظلوم غزه و رژیم پوشالی صهیونیستی نیاز به حضور پررنگ هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی است تا در زیر پرچم سرخ حسینی و در تحت امر ولایت و رهبری بار دیگر با پشتیبانی هیئت‌های مذهبی شاهد پیروزی مردم فلسطین و ذلت و خواری دشمنان باشیم.

وی گفت: مردم ایران اسلامی همانند 33 سال گذشته با حضور گسترده خود در هیئت‌های مذهبی بار دیگر آمادگی خود را برای شهادت و ایستادگی در برابر جنایتکاران و دشمنان قسم خورده ثابت می‌کنند.

متقی افزود: با برنامه‌ریزی به عمل آمده هیئت‌های مذهبی مرکز شهر کوهبنان در روز تاسوعا در حرم مطهر امامزاده سلیمانشاه و در جوار قبور مطهر شهیدان هشت سال دفاع مقدس گرد هم جمع می‌شوند و ضمن عزاداری و مدیحه‌سرایی منسجم بار دیگر بر تجدید عهد با آرمان‌های بلند حضرت امام (ره) و شهیدان و دفاع از ولایت و رهبری تاکید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز شهرستان و بخش طغرالجرد بیش از 25 هیئت عزاداری فعال و پر جمعیت وجود دارد که هیئت‌های مذهبی مرکز شهرستان طبق سنت سال‌های متمادی در روز عاشورا در حرم مطهر حضرت بی‌بی عصمت به عزاداری می‌پردازند./ج1

برچسب ها: کرمان ، کوهبنان ، عزاداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.