كارشناس مسئول مبارزه با بیماری های شبكه بهداشت آران وبیدگل گفت: كم تحركی و رژیم غذایی نامناسب افراد در جامعه باعث افزایش بیماری دیابت می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، دكتر مسعود غفاری افزود: یكی از بیماریهایی كه موجب بروز ناتوانی ها و معلولیت های جسمی از جمله نابینایی و از دست دادن اعضای بدن در افراد جامعه می شود بیماری دیابت است.

وی تصریح کرد: سابقه خانوادگی نقش مهمی در ابتلا به این بیماری دارد كه این مساله برای پیش بینی ابتلا به دیابت در نوزادان و افرادی كه تصمیم به ازدواج و انتخاب همسر دارند بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینكه "خود مراقبتی" مهمترین شكل مراقبت اولیه در این بیماری است تاکید كرد: خود مراقبتی جایگزین مراقبت تخصصی نیست بلكه مكمل آن و یكی از عوامل تعیین كننده استفاده از آن است كه شخص از خود بطور مستقل مراقبت می كند.

دکتر غفاری خاطرنشان كرد: آموزش هایی كه در حال حاضر در واحدهای دیابت تحت نظر تیم تخصصی شامل پزشك دیابت، پرستار، كارشناس تغذیه و روانشناس انجام می شود، می تواند وضعیت بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی افرادی را كه تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرند را بهبود بخشد.

وی گفت: به دلیل اهمیت موضوع پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و نیز اقدامات پس از ابتلا در شبکه های بهداشتی و درمانی دنیا، ایامی از سال به برخی بیماری ها توجه خاصی می شود تا موجب افزایش آگاهی افراد و تغییر نگرش در رابطه با آن بیماری در جامعه شود./س

برچسب ها: اصفهان ، بیماری ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.