مدیر عامل خانه هنرمندان ایران، هنرمندان شهرستانی را پشتوانه هنر کشور دانست و گفت: بسیاری از هنرمندان برجسته کشور، کار خود را از شهرستان ها آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان مجید سرسنگی در جلسه ای با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان اظهار داشت: توجه به هنرمندان شهرستانی یکی از وظایف مهم مدیران فرهنگی و هنری است.

وی افزود: عدالت فرهنگی ایجاب می‌کند بیش از پیش برای برطرف کردن تنگناهای فرهنگی موجود در فضای فرهنگی و هنری شهرستان‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه آوردگاه اصلی بین کشورها و تمدن ها، فرهنگ است، خاطر نشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا غفلتی را که سال های نهادهای مختلف فرهنگی به هنرمندان شهرستانی انجام شده را از بین ببریم.

سرسنگی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ شهروندی در شهرها گفت: تنها زمانی فرهنگ شهروندی پدید می آید که شهروند فرهنگی داشته باشیم.

وی تعریف فرهنگ را برمبنای نظام فرهنگ دینی کشور دانست و افزود: سوق دادن شهروندان به فرهنگ کتاب خوانی و کارهای دیگر فرهنگی می تواند از شهروندان شهروند فرهنگی بسازد.

مدیر عامل خانه هنرمندان ایران تصریح کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده ، در محله ها و شهرهایی که شهروندان با فرهنگ و هنر سر و کار دارند، ناهنجاری های اخلاقی کمتر است.

وی، انتقال تجربیات و ارتباطات فرهنگی هنری، معرفی و شناسایی فضاهای ایجاد شده در خانه هنرمندان به هنرمندان شهرستانی را از اهداف حضور خود در کاشان برشمرد.

سرسنگی گفت: خانه هنرمندان ایران آماده است تا به عنوان یک نهاد فرهنگی امکانات و توانایی های هنری و فرهنگی خود را در اختیار هنرمندان کاشانی قرار دهد تا این شهرستان بتواند در عرصه های بین المللی نقش های هنری و فرهنگی خود را ایفا کند./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.