از اواخر سال گذشته و در اوايل سال جاري، شمار تلفات فرانسويها به طور قابل ملاحظه اي افرايش يافت و اين مسئله موجب تصميم مسئولان فرانسوي براي خروج سريعتر نيروهايشان از اين كشور شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اولاند رییس جمهور فعلی فرانسه یکی از وعده های مهم خود در صورت پیروزی در انتخابات گذشته را خروج نظامیان این کشور از افغانستان اعلام کرده بود. در ان زمان فرانسه حدود 3500 نيرو در افغانستان داشت که بيشتر آنان دراستان «کاپيسا» درشمال پايتخت اين کشور مستقر بودند. حال نظاميان فرانسوي پس از برجاي گذاشتن ده ها كشته، با خروج از منطقه كاپيسا به ماموريت رزمي خود در افغانستان پايان دادند.

نظاميان فرانسوي حاضر در منطقه كاپيسا افغانستان با برگزاري مراسمي خاص و با پايين كشيدن پرچم فرانسه و به اهتزاز درآوردن پرچم افغانستان، اين منطقه را به نيروهاي افغان تحويل دادند.

فرانسه در مدت ده سال حضور خود در منطقه كاپيسا، 56 سرباز خود را از دست داد. از سال 2001 تا كنون نيز در مجموع 88 سرباز فرانسوي در افغانستان كشته شده اند. از اواخر سال گذشته و در اوايل سال جاري، شمار تلفات فرانسويها به طور قابل ملاحظه اي افرايش يافت و اين مسئله موجب تصميم مسئولان فرانسوي براي خروج سريعتر نيروهايشان از اين كشور شد.

ستاد مشترك ارتش فرانسه هزينه خروج از افغانستان را 500 ميليون يورو برآورد كرده است و برخی نظامیان این کشور به عنوان مشاور در افغانستان باقی خواهند ماند اما همین خروج نیز شکستی بزرگ برای آمریکا که تلاش می کند اتحاد هم پیمانان خود در این کشور را حفظ کند، محسوب می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار