استاندار اردبیل از ساماندهی امامزاده های این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اكبر نیكزاد در جلسه بررسی توسعه امامزاده سید صدرالدین (ع) اردبیل افزود: اماكن متبركه و امامزاده هایی كه در این استان وجود دارد در شان و منزلت آن بزرگواران و شهر حسینی و ولایت مدار اردبیل توسعه می یابند.

وی با اشاره به این كه شهرستان خلخال دارای بیشترین امامزاده در بین شهرستان های استان است گفت: با تخصیص اعتبارات مناسب به بقعه ها ، امامزاده ها و اماكن مذهبی شاهد رونق این مكان های مقدس در جذب توریست خواهیم شد.

استاندار اردبیل امامزاده سید صدرالدین را یكی از امامزادگان مهم شمال ایران دانست و افزود: بر اساس منابع معتبر ایشان از فرزندان بلافصل امام موسی كاظم (ع) است كه سال های متمادی مورد زیارت مردم منطقه قرار گرفته است.

نیکزاد گفت: این امامزاده نیز مانند سایر مجموعه ها به مكان معنوی و ارزشی تبدیل می شود تا در برنامه های گرامیداشت و مناسبت های مذهبی ، دینی بتوانیم در این مكان برنامه های ارزشمندی را اجرا كنیم.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این جلسه گفت: 120 بقعه و امامزاده در این استان وجود دارد.

حجت الاسلام وحدت مشهودی وجود اماكن مذهبی را یكی از ویژگی های استان ذكر كرد و افزود: با تبدیل امامزاده ها به قطب های فرهنگی می توان به رفع مشكلات روحی و روانی مردم و ناهنجاری های اجتماعی در این قطب های فرهنگی امیدوار شد.

وی با اشاره به این كه امامزاده سید صدرالدین با زیربنای دو هزار و 800 متر مربع در حال احداث است گفت : طرح توسعه امامزاده سید صدرالدین از بزرگترین طرح های عمرانی این اداره كل در سال جاری است/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.