مدیر کل ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر از واحدی به واحد و یا استان دیگر به راحتی انجام می‌شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حسین نصیرزاده در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان شاهد و ایثارگر واحدها و مراکز آموزشی منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سئوال انتقالی دانشجویان ایثارگر، اظهار کرد: از این پس با تدابیر اندیشیده شده در مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی جابه‌جایی و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر از واحد یا استانی به واحد یا استان دیگر به راحتی انجام می‌شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی درباره هدف اصلی از تشکیل کانون‌های فرهنگی ستاد شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های آزاد، افزود: این کانون‌ها پیرامون حمایت‌های علمی و فرهنگی در واحدهای سطح کشور فعال می‌شوند و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی نیز از مهم‌ترین برنامه‌های این کانون برای اعضای شاهد و ایثارگر است.

این مسئول هدف از برگزاری نشست‌های مذکور در محیط دانشگاهی را برنامه‌ریزی بهتر برای آینده نظام و چگونه بهره‌گیری مطلوب از امکانات دانشگاه برای خدمات‌رسانی به دانشجویان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اگر رشادت‌های شهدا و ایثارگران ما در دوران دفاع مقدس نبود امروز ایران نیز وضعیتی مانند عراق و افغانستان داشت، گفت: استقلال امروز کشور را مدیون ایثارگری‌های شهدا و جانبازان هستیم و خانواده‌های این افراد نزد تمام مردم و مسئولان نظام جایگاه ویژه‌ای دارند.

نصیرزاده به حمایت از مقاله‌های پژوهشی دانشجویان شاهد و ایثارگر اشاره کرد و متذکر شد: پایان‌نامه‌ها و مقالات پژوهشی دانشجویان شاهد و ایثارگر از طرف معاونت پژوهشی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌های مربوطه حمایت می‌شود.

وی با اعلام آدرس سایت www.esargaran.iau.ir و شماره تلفن‌های 22552910-22590307-021 خواستار ارتباط جدی دانشجویان شاهد و ایثارگر با مسئولان اداره کل ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی کشور شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در جمع دانشجویان اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران از دانشجویان ترم آخر به عنوان افراد بیکار در سامانه مربوطه ثبت نام می‌کند تا در فرصت‌های مناسب و رایزنی با سازمان‌ها و اداره‌های مختلف فرصت‌های استخدامی این دانشجویان را فراهم کند.

احمد اسماعیلی با بیان اینکه بین 25 تا 35 درصد سهمیه استخدامی اداره‌ها و سازمان‌ها به فرزندان شاهد و ایثارگر اختصاص دارد، افزود: ما دنبال کارورزی نیستیم بلکه به دنبال ایجاد فرصت‌هایی برای استخدام دانشجویان هستیم.

وی درباره اعطای بدهی بنیاد شهید به دانشگاه آزاد گفت: به زودی این بدهی‌ها پرداخت می‌شود.

این مسئول با قدردانی از دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر، خواستار اعتماد بیشتر دانشجویان شاهد و ایثارگر به مسئولان مربوطه شد.

به گزارش فارس، بیشتر دانشجویان شاهد و ایثارگر در جلسه مذکور از ارائه نشدن خدماتی که مسئولان قول داده و عمل نکرده بودند انتقاد داشتند.

رسیدگی به وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگر، رایگان شدن شهریه همسران جانبازان اعصاب و روان، تفاوت تجلیل از دانشجویان ممتاز و معمولی شاهد و ایثارگر و پرهیز از رسانه‌ای شدن وعده وعیدهای تحقق نیافته از طرف مسئولان و... از جمله مسایلی بود که دانشجویان شاهد و ایثارگر مطرح کردند./ج1

برچسب ها: رشت ، دانشجو ، مسئول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.