استاندار اردبیل گفت: محمود احمدی‌نژاد از توانمندترین و قوی‌ترین تیم اقتصادی برخوردار است و هر کس هم به جای او بود در برابر این فشارهای اقتصادی تاب تحمل نداشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  اکبر نیکزاد امروز در مراسم معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل در اتاق بازرگانی این شهر افزود: بحث تولید و توجه به صنایع و معادن و تجارت از اهم موضوعات کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری است به طوری که در سال‌های اخیر نامگذاری‌ها نیز با محوریت اقتصادی و با تاکید بر افزایش تولید و ایجاد اشتغال و کارآفرینی صورت گرفته است.

وی زمینه کار شبانه‌روزی و تولید بیشتر را فراهم شده توصیف کرد و افزود: در کشور ما در مقایسه با سایر کشورها بحث حمایت از تولید و واحدهای صنعتی از شرایط متفاوت‌تری برخوردار است به طوری که این عرصه به جراحی واقعی نیاز داشته که دولت خدمتگزار آن را آغاز کرده است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان گفت: در کشورهای پیشرفته تولیدکننده فقط دغدغه تولید کیفی و کمی را دارد و دیگر نیازی نیست مشکل توزیع و تأمین مواد اولیه داشته باشد در حالی که در کشور ما تولیدکننده هم باید تولید کند و هم توزیع، بازاریابی، تهیه مواد اولیه، ارتباط با نمایندگان، استانداران و مسئولان کشوری و ملی را حفظ کند که این توان او را از بین می‌برد.

نیکزاد در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: تولیدکننده ما باید با کسب سود مناسب بستر تولید خود را مهیا شده ببیند تا واحد تولیدی او به توان و پیشرفت واقعی برسد.

وی به پرداخت تسهیلات بانکی با بهره کمتر از دو درصد در بسیاری از کشورها اشاره کرد و ادامه داد: در کشور ما این تسهیلات تا 24 درصد نیز پرداخت می‌شود و تولیدکننده ما گاه با انباشت محصول تولیدی و به خطر افتادن سرمایه اولیه روبه‌رو است و به همین دلیل مجبور می‌شود کالای خود را زیر قیمت بفروشد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در این اوضاع و احوال فشارهای کارگری، بیمه و اعمال سلیقه‌ها و اجرای سلیقه‌ای برخی از قوانین نیز بر مشکلات افزوده است که در این عرصه مدیریت تولید بسیار سنگین و سخت به نظر می‌رسد./س 

 

برچسب ها: اردبیل ، سئوال ، از ، رئیس ، جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.