مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت : خط مشی این اداره ، همکاری و تعامل سازنده و مثبت با تولیدکنندگان سالم و با کیفیت و برخورد جدی با متخلفان و سوء استفاده کنندگانی است که سلامتی،بهداشت و امنیت مصرف کنندگان را به خطر می اندازند .

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان شفیعی حمایت های بی مورد و خارج از چهارچوب های قانونی تعریف شده از تعداد محدودی از صنایع بی کیفیت ، موجب از دست دادن بازار های خارجی برشمرد و گفت : بسته های حمایتی صادرات و واردات باعث ورود و خروج برخی از کالاهای بی کیفیت گردیده و شنیده ها حاکی از این است که در بازار هدف برخی از کشورها نظیر چنین ، ترکیه ، هند و ... نسبت به محصولات ایرانی بی اعتمادی ‌نسبی ایجاد شده و لازم است با نظارت دقیق و همکاری و هماهنگی بیشتر کلیه دستگاه هایی که در امر تولید ، کیفیت و صادرات دستی دارند ،‌ از تکرار موارد این چنینی جلوگیری شود .

مدیر اداره کل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد بعنوان تنها متولی امر کیفیت در داخل کشور است که تا کنون بیش از 2090 قلم کالا را مشمول استاندارد اجباری اعلام نموده ،‌و کد ردیابی که توسط سازمان ملی استاندارد برای کالاهای وارداتی تعریف شده راهکاری مطمئن برای پیشگیری از ورود و توزیع محصولات قاچاق است که در صورت همکاری های بیشتر ، امکان جمع شدن این معضل از بازارهای داخلی میسر خواهد بود .

شفیعی با ذکر این نکته که اداره کل استاندارد ضامن آسایش خاطر و سلامت جسم و جان مردم است ، گفت : ورود اداره کل استاندارد به مباحث مناقشه برانگیزی همچون خمیر مرغ ، استاندارد سازی شهربازی ها و ... عندالزوم بابت عمل به تکالیف اجرایی و اجرای قوانین است و در همین راستا از مجموعه ی استانداری اصفهان انتظار داریم در صورت بروز شکایتی از اداره استاندارد ،‌ ضمن اطلاع رسانی به ما نظر کارشناسی ، سوابق موضوع و دلایل برخوردهای صورت گرفته را جویا شوند ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.