اگر شفافیت باشد مردم خواهند فهمید پول گرفتن از عربستان و اسرائيل بسیار هم خوب و موثر است !

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران همزمان با پایان کنفرانس دو روزه  ضد انقلاب ها  تحت عنوان اتحاد برای دمکراسی، سايت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با انتشار گزارشی در با نفی اتحاد میان اپوزیسیون ، آن را تلاشی ناکام از سوی سازمان سیای امریکا عنوان نموده است.

برنامه افق صدای امریکا   در واکنش به این مواضع  وزارت اطلاعات  با حضور دست اندرکاران نشست ضد انقلاب ها در پراگ برنامه ای را ترتیب داد که   اعترافات صریح  این افراد در خلال این برنامه مبنی بر وابستگی به بیگانگان که با  یقه گیری ایشان از یکدیگر همراه شد ، حقایق روشنی از نشست های  سست و بی دوام ضد انقلاب ها را برای رسیدن به اتحاد به نمایش گذاشته است  .

در این برنامه شهریار آهی و  فریدون احمدی دو عضو فعال اپوزیسیون که  از دست اندرکاران محوری برگزاری نشست پراگ بوده اند  با دفاع از این نشست و با اعتراف به  کمک  گرفتن اپوزیسیون از امریکا  و  دیگر کشورها  این رویه  را امری طبیعی و معمول می دانند .

شهریار آهی در پاسخ به سوال مجری برنامه با وقاحت تمام اینچنین به این مساله اعتراف می کند:" این صحت دارد که ما از کمک خارجی استفاده میکنیم چه رسانه ای،چه مالی و چه موارد دیگر. همین الان در صدای امریکا از کمک دولت امریکا داریم استفاده می کنیم. ما برای رسیدن به اهدافمان که راه اندازی یک سازمان فراگیر علیه انقلاب اسلامی  است هر گونه کمک گرفتن از خارجی ها را مجاز می دانیم .



بیژن حکمت از دیگر ضد انقلاب های  ساکن پاریس ، با تشریح روند شکل گیری این نشست ها هدف آهی و احمدی  را موازی کاری در کنار دیگر تشکل های مدعی ليدري جریانهای ضد انقلاب  از جمله دار و دسته رضا ربع پهلوی  دانسته و می گوید: " به نظر من ليدري فراگیری نمی توان با این روند شکل داد و این جمع به دنبال موازی کاری در کنار دیگر تشکل ها  شکل گرفته است ."

اما اظهارات مجید محمدی کارشناس مواجب بگیر بی بی سی و از سخنرانان  نشست پراگ جالب توجه است که اظهار می دارد :"  نوعی فرهنگ سیاسی در گذشته وجود داشته که ارتباط با بیگانه را وابستگی به بیگانه  تعریف میکند ، ولی باید اپوزیسیون این تابو را بشکند. "

وی با اعتراف به پول گرفتن و مواجب گیری اپوزیسیون از اسراییل و عربستان با وقاحت تمام اظهار می کند :" چه اشکال دارد که اپوزیسیون  حمایت هایی را که از اسراییل یا عربستان می گیرد ، براحتی و فاش عنوان کند تا مردم هم از آن با خبر باشند!  اینها به خاطر تبلیغات نظام ایران است .

این عنصر ضد انقلاب  باردیگر با تاکید دوباره بر انکه باید از خارجی ها کمک مالی و سیاسی گرفت و اپوزیسیون بدون کمک از آنها هیچ قدرتی ندارد عنوان می کند: " پول گرفتن از اسرائيل و آمريکا بسیار هم خوب و موثر است ! "

فریدون احمدی اما می گوید ما سی سال هست که نتوانسته ایم دور هم جمع شویم و تازه بعد سی سال زیر یک سقف توانسته ایم حداقل دور هم بشینیم ما نباید این را از دست بدهیم .



بیژن حکمت که به دلیل تک روی نشست پراگ ضد انقلاب ها با نیت سرکردگي بر دیگر گروههای مخالف  بسیار ناراحت بود  با پرخاش به احمدی و آهی گفت:" خود شما یک سازمان سیاسی هستید و نمی توانید بقیه جریانهای دیگری را که وجود دارند حذف کنید و خودتان را متولی اپوزیسیون و اتحاد آن قلمداد کنید و من مخالف هستم . من نمی توانم با امثال سردمداران گروههای تجزیه طلبی که  حفاظت هوایی از خارجی ها میخواهد زیر یک سقف متحد بشوم !

این عضو ضد انقلاب با پرخاش به آهی اظهارات وی را اشتباه نامید و عنوان کرد:" شما پیشوایی نیستید که اجماعی به دورتان باشد. شما ليدر جریانات اپوزیسیون نیستید."

اما در واکنش به این اظهارات وی ،  فریدون احمدی که نمی توانست صدای عصبی و خسته خودش را کنترل کند در استادیوی صدای امریکا بیژن حکمت را متهم کرد که اهل گفتگو نیست اما حکمت با اظهار اینکه شما داعیه ليدري اپوزیسیون را دارید باعث قطع شدن چندین باره صحبتهای وی می شد.

ادامه دار شدن این روند که اظهار کاملی از   تنش ها و درگیری های بین ضد انقلاب ها بود، موجب آن شد که مجری برنامه به دلیل کمبود وقت ، پایان برنامه را اعلام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۰:۰۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۱
انشاءالله همه مخالفان اسلام و ایران طعم مرگ ذلت بار را بچشند.