مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با اجرای فاز نخست طرح دیواره حائل گدوک، مشکلات فراروی این گردنه در زمان برف و کولاک شدید زمستان به حداقل رسیده است و اجرای کامل آن مشکلات این گردنه را مرتفع می کند.

ˈفریبرز واحدیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: ˈهرازˈ، فیروزکوه و شمیرانات مهمترین محورهای کوهستانی کشور هستند که با بیشترین مشکلات در طول فصل سرما و زمان اجرای طرح های زمستانی مواجه می باشند.

وی مدیریت هر گونه بحران احتمالی در این مناطق را بسیار سنگین و طاقت فرسا و نیازمند عنایت ویژه همه مسؤولان و متولیان امر عنوان کرد و افزود: سالهاست در محورهای فیروزکوه و هراز به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و توپوگرافی منطقه، با جریانات آشفته آب و هوایی مواجه ایم که به ویژه در گردنه های گدوک و ˈامام زاده هاشم (ع)ˈ امکان امدادرسانی را دشوار می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از به روز رسانی و نوسازی وسایل و تجهیزات راهداری ها خبر داد و گفت: با تدبیر فرماندهی ویژه انتظامی شرق استان تهران، پلیس راه نیز به خودروهای دو دیفرانسیل مناسب مجهز شده است.

وی همچنین از شبیه سازی جریان اقلیمی فصل زمستان با جریان باد در گردنه گدوک به منظور کاهش کولاک خبر داد و تصریح کرد: این طرح با همکاری دانشگاه های شریف و پلی تکنیک تهران مدل سازی شده و در فاز نخست به انجام رسیده است.

واحدی خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم 70 تا 80 درصد مشکلات این منطقه کاهش یافته، برف روبی ها به آسانی انجام خواهد شد و دیگر شاهد شکل گیری صف های چندین کیلومتری خودروهای در راه مانده نخواهیم بود.

وی با اشاره به آماده سازی راهدارخانه ها، پایگاه های امداد و نجات سیار و احداث پایگاه های مشترک در شرق استان تهران، اذعان داشت: با افتتاح سیستم حفاظ های سنگی در تیزی ˈآبعلیˈ در آینده ای نزدیک، مسائل و مشکلات گردنه امام زاده هاشم (ع) نیز به حداقل خواهد رسید.

وی در ادامه بر لزوم بازگشایی گاردریل های میانی مسیرهای مواصلاتی در مواقع لزوم و پیش بینی تمهیداتی در گردنه های ˈاوزنهˈ و ˈدلیچایˈ به منظور کاهش اثرات یخ زدگی جاده تاکید کرد.

این مقام مسؤول با اشاره به شور و اشتیاق وافر جوانان و خانواده ها در استفاده از پیست بین المللی ˈدیزینˈ، خاطرنشان کرد: محور ˈشمشک- دیزینˈ کماکان بسته است و نیازمند برگزاری جلسه جداگانه ای به منظور رفع مشکلات موجود و کاهش اعتراضات مردمی است.

واحدی در خاتمه تصریح کرد: به رغم تنگ شدن حلقه تحریم های استکبار جهانی، مشکلی در اجرای پروژه های عمرانی وجود ندارد و خدمات رسانی به آحاد رانندگان و مسافران با قوت ادامه خواهد یافت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.