پایان بررسی مرگ وبلاگ نویس، آخرین وضعیت پرونده میلیاردر ایرانی، ملاقات هاشمی با فرزندانش در زندان اوین و آسیب شناسی قانون حمایت از کودکان از مهم ترین خبرهای این هفته دستگاه قضا بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، اخباری که طی این هفته دستگاه قضا با آن روبرو بود را به شرح ذیل بخوانید.

**سازمان قضايی نیروهای مسلح به انتشار مطلبی با این مضمون درباره این که اگر با خاطیان کهریزک برخورد شده بود اتفاق اخیر باعث مرگ وبلاگ نویس نمی‌شد واکنش نشان داد.

حکم صادره متهان كهريزك پس از طی مراحل قانونی اجرا مي‌شود

سازمان قضايی نیروهای مسلح در واکنش به انتشار مطلبی با این مضمون که درباره این که اگر با خاطیان کهریزک برخورد شده بود اتفاق اخیر باعث مرگ وبلاگ نویس نمی‌شد در یکی از روزنامه ها اعلام کرد: مطلب طوری تنظیم شده بود که عدم برخورد با خاطیان شامل هر دو بخش می‌شد در حالی که تشکیلات قضايی نیروهای مسلح با بخش انتظامی برخورد قضايی کرد وپرونده مربوط به این بخش در موقع مقتضی رسیدگی شد و احکام صادره نیز به اطلاع عموم رسید و روزنامه جمهوری اسلامی نیز اطلاعیه مربوط به آن را به چاپ رساند. حکم صادره غیرقطعی است و پس از طی مراحل قانونی به مرحله اجرا درخواهد آمد.


**یکی از خبرهایی که طی هفته گذشته از سوی باشگاه خبرنگاران مورد بررسی قرار گرفت، تصویب طرح صدور گذرنامه برای دختران زیر 40 سال با اذن ولی بود که رئیس کمیسیون حقوقی در این زمینه اظهار نظر کرد.

نواقص طرح صدور گذرنامه براي زنان مجرد زير 40 سال با اذن ولي قهري

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقي قضايي مجلس طرح صدور گذرنامه برای زنان مجرد زیر 40 سال با موافقت ولی قهری را همراه با نواقصي دانست.

**یکی از اتفاقات ماه اخیر در دستگاه قضا مرگ مشکوک ستار بهشتی(وبلاگ نویس) بود که ابتدا در دادسراي جرايم فرهنگ و رسانه مورد بررسي و سپس به زندان اوین منتقل شد و برای ادامه بازرسی به پلیس ارجاع داده شد که هنگام بازداشت وی در فرماندهی پلیس فوت شد، در نتیجه توان تمامی دستگاه ها را برای رسیدگی به این پرونده به کار گرفت.

در راستاي تحقيق درباره علت مرگ وبلاگ نويس صورت گرفت

نامه بروجردی به ناجا برای بازدید از بازداشتگاه رباط کریم/ موافت ناجا

فرمانده ناجا با یادآوری اینکه نمایندگان نیروی انتظامی توضیحات لازم را درباره مرگ ستار بهشتی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داده‌اند، گفت: علا‌الدین بروجردی نامه‌ای برای من نوشت که مهدی دواتگری را در آن نماینده کمیسیون برای بازدید از بازداشتگاه رباط کریم اعلام کرد.

پايان بررسی مرگ ستار بهشتی در پزشکی قانونی

نتایج آزمایشات انجام شده روی جسد مرحوم ستار بهشتی خاتمه یافت و نظر کمیسیون پزشکی قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام رئيسي در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

آخرين اطلاعات پرونده ستار بهشتي در نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه اعلام خواهد شد

معاون اول رئيس قوه قضاييه گفت: آخرين اطلاعات از پرونده ستار بهشتي در نشست خبري آينده سخنگوي قوه قضاييه اعلام خواهد شد.

اطلاعیه دادستانی تهران در خصوص فوت ستار بهشتی / تشريح جزييات تحقیقات

دادستانی تهران پیرو اعلام فوت ستار بهشتی، با تاکید بر حرمت نفوس و دماء شهروندان و تلاش در جهت احقاق حق و در راستای انجام وظایف ذاتی خود با تشکیل پرونده‌ای در این خصوص، تحقیقات لازم را در جهت تعیین علت فوت و شناسایی مقصران احتمالی به عمل آورده است.


**در ادامه رسیدگی به اعتراضات برخی متهمان پرونده اختلاس بزرگ بیمه ایران، این پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شده که همین مساله ابهاماتی را برای برخی در پی داشت، باشگاه خبرنگاران دلایل ارجاع این پرونده را به دیوان عالی کشور پیگیری کرد.

گفتگو با قاضی ویژه دادگاه فساد سه هزار میلیاردی؛

از پرونده اختلاس بزرگ مالي چه خبر؟

روند رسیدگی به پرونده 3 هزار میلیاردی در دادگاه برای آن دسته از متهمانی که کیفرخواست‌ آنها صادر شده در حال برگزاری است و قوه قضائیه در نظر دارد که اين دور از رسيدگي به پرونده متهمان سریعتر منتج به نتيجه شود و به اطلاع مردم برسد.

اما در سی‌و نهمین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به خبرنگاران درباره برگزاری دور دوم دادگاه فساد کلان بانكی گفت: کیفرخواست تعدادی از متهمان صادر شده و روند رسیدگی پرونده ادامه دارد و پس از اینکه متهمان به دادگاه احضار شوند، اطلاع رسانی می‌شود.


** یکی دیگر از خبرهایی که توسط باشگاه خبرنگاران پیگیری شد نقص قانون در حمایت از کودکان و مجازات کودک آزار بود که کارشناسان قضایی در این باره اظهارات جالبی داشتند.

حجت‌الاسلام رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قانون حمايت از كودكان نيازمند بازنگري/ 6 ماه حبس براي فرد كودك‌آزار كافي نيست

يك عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم با بيان اينكه ايران عضو كنوانسيون جهاني حقوق كودك است، گفت: قانون فعلي براي حمايت از كودكان جامع نبوده و نياز به بازنگري دارد.

حجت‌الاسلام رهبر با بيان اينكه ايران عضو كنوانسيون جهاني حقوق كودك است، تصريح كرد: قانون فعلي براي حمايت از كودكان جامع نبوده و نياز به بازنگري دارد، چرا كه قانون كودك‌آزاري در ايران كامل نبوده و براي مجازات آن كه 6 ماه حبس و جريمه نقدي براي فرد خاطي در نظر گرفته شده كافي كه نيست.

اسدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قانون حمايت از کودکان زير 18 سال کامل نيست

يک وکيل پايه يک دادگستري گفت: قانون حمايت از کودکان زير 18 سال قانون جامع و کاملي نبوده و همين امر عاملي بر افزايش کودک آزاري در جامعه مي‌شود.

** از دیگر خبرهای مهم دستگاه قضا که مورد توجه بسیاری از سیاستمداران قرار رفت، دیدار اکبر هاشمی رفسنجانی با فرزندانش در زندان اوین بود که این خبر را وکیل مهدی هاشمی در اختیار باشگاه خبرنگاران قرار داد.

وكيل مهدي هاشمي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبرداد

ملاقات هاشمي رفسنجاني با "مهدي" و "فائزه" در زندان اوين

وكيل مهدي هاشمي گفت: هاشمي رفسجاني روز گذشته با دو فرزندش مهدي و فائزه در زندان اوين ملاقات كرد.

**آخرين وضعيت پرونده "م.ز" ميلياردر افسانه‌اي ايران چگونه است، آيا وي همچنان با قيد وثيقه آزاد است يا براي بار ديگر دستگير و راهي اوين شده است و ... از جمله موضوعاتي كه در اين گزارش به آن پرداخته‌ايم.

آخرين وضعيت پرونده ميلياردر افسانه‌اي ايران/ آيا "م.ز" همچنان آزاد است

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران؛ "م.ز" سهامدار و مدیر چندین شرکت تولیدی، خدماتی و بانکي در ایران از جمله بانک "گ" و مالک باشگاه فوتبال گ.ف و باشگاه فوتسال گ.ف نیز هست.

بر اساس اطلاعات موجود در وبگاه «مجمع مدیران اداری و منابع انسانی استان آذربایجان‌ شرقی» م.ز در مهر ۱۳۹۰ مدیر‌عاملي شركت سرمایه‌گذاری ف.گ و شرکت ایران خودروی تبریز را نيز از آن خود كرد.

بنابر آخرين اعلام رسمي سخنگوي قوه قضائيه، در حال حاضر م.ز آزاد است و پس از 24 مهر ماه، اطلاعات جديدي درباره رسيدگي به اتهامات مالي سنگين وي اعلام نشده است و از سوي ديگر مشخص نيست كه آيا م.ز همچنان با قيد وثيقه آزاد است و يا براي بار ديگر دستگير و راهي اوين شده است.

** پایان یک هفته فعالیت دستگاه قضا با عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) حال و هوای دیگری داشت.

حوزه رياست قوه قضاييه برگزار کرد

مراسم عزاداري حضرت ابا عبدالله الحسين(ع)

مراسم عزاداري حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) در حوزه رياست قوه قضاييه برگزار ‌شد.

گزارش: زهرا منصوری

انتهای پیام/ پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار