رسانه هاي عراقي از ارجاع پرونده قرارداد نظامي اين کشور با روسيه به دستگاه قضايي خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الصباح عراق؛ بهاء الاعرجي رئيس کميسيون مبارزه با فساد عراق، با تائيد اين خبر افزود: به دليل بروز برخي مشکلات و احتمال وجود فساد در قرارداد نظامي صورت گرفته بين طرف هاي عراقي و روسي، قرار است پرونده اين قرارداد به دستگاه قضائي اين کشور ارجاع داده شود.
وي همچنين علي الدباغ سخنگوي دولت عراق را به اطلاع داشتن از جزئيات فساد موجود در قرارداد نظامي صورت گرفته بين اين کشور و روسيه متهم کرد.
در همين حال، علي العلاق دبيرکل شوراي وزيران عراق امضاي قرارداد نظامي با کشورهاي آمريکا و روسيه را به نفع مصالح کشورش ندانست و آنرا قسمت گسترده اي از بودجه ساليانه عراق برشمرد.
در همين حال، وي ارجاع پرونده قرارداد نظامي عراق و روسيه و جزئيات خريد تسليحات جنگي و سامانه موشکي از روسيه به هيئت قضائي و مبارزه با فساد کشورش را به جا برشمرد.
با اين وجود، علي الدباغ سخنگوي دولت عراق در آخرين مصاحبه خود با رسانه هاي اين کشور، ابراز داشت که نوري المالکي با صدور حکمي، خواستار پيگيري پرونده قرارداد نظامي اين کشور با روسيه شده و احتمال داده است که در آن برخي شبهات در مورد فساد وجود داشته باشد
برچسب ها: عراق ، روسیه ، قضایی ، الاعرجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار