سوريه فرستي از نام 143 تروريست خارجي كه توسط نيروهاي سوري به هلاكت رسيده اند را به شوراي امنيت سازمان ملل ارائه كرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي، دمشق اميدوار است تا شوراي امنيت به حضور تروريست هاي داراي هويت خارجي در آن كشور اعتراف كند و اذعان نمايد كه اين مسئله مصداق واقعي "تروريسم بين المللي" است. 
طبق گزارش دولت سوريه، تروريست هاي مزدور در سوريه از 19 مليت مختلف هستند. بشار الجعفري نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد، در نامه اي از شوراي امنيت سازمان ملل خواسته تا رسما هويت خارجي تروريست ها برسميت بشناسد و آن را مصداق واقعي "تروريسم بين المللي" اعلام نمايد. 
با اين حال، شوراي امنيت تاكنون سوريه را بعنوان كشور مواجه با خطر تروريسم برسميت نشناخته است. دولت سوريه در فهرستي كه ماه گذشته منتشر نمود، نام 108 تن از تروريست هاي خارجي در آن كشور را افشا نمود. در فهرست اخير مشخصات تروريست ها كه از 19 مليت مختلف بوده اند، ذكر شده است. تروريست ها داراي تابعيت كشورهاي افغانستان، الجزاير، آذربايجان، چاد، مصر، عراق، اردن، كويت، لبنان، ليبي، پاكستان، فلسطين، قطر، عربستان سعودي، سودان، تونس، تركيه، يمن و چچن بوده اند. 
هويت منتشر شده از تروريست ها با كارت شناسايي آنان تطبيق داده شده است. شبكه تلويزيون دولتي سوريه نيز در ماههاي اخير گزارش هاي متعددي را مبني بر دستگيري عوامل مرتبط با القاعده  منتشر كرده است. طبق گزارشات، اين تروريست ها از كشورهاي مصر، ليبي، پاكستان، تونس و يمن به سوريه اعزام شده بودند. 
يك روزنامه نگار آلماني كه در ماه جولاي توسط تروريست ها در سوريه ربوده شده بود پس از آزادي اذعان کرد كه بسياري از ربايندگان به زبان انگليسي و با لهجه بريتانيايي صحبت مي كردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار