نماينده مجلس بحرين از بي توجهي جامعه جهاني نسبت به اجرايي نكردن توصيه هاي شريف بسيوني ،رييس كميته حقيقت ياب بحرين، توسط رژيم آل خليفه و ادامه سركوبگري اين رژيم انتقاد كرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه خبري العالم، "علي الشمطوط"  گفت: اهمال جامعه جهاني در زمينه مجازات و محكوم كردن رژيم منامه باعث تشويق آل خليفه به اجرا نكردن توصيه هاي بسيوني كه يك سال از عمر آن مي گذرد و افزايش سركوب مردم بحرين شده است.
الشمطوط افزود: سركوب به حدي رسيده كه هر فرد بحريني كه در محافل بين المللي و مطبوعات جهان از حقوق بشر سخن بگويد در بحرين توسط عوامل رژيم مورد ضرب و شتم، بازداشت و شكنجه قرار مي گيرد. 
وي ادامه داد: قوه قضاييه بحرين به ويژه با توجه به وجود دادگاه هاي نظامي، به ابزاري براي سركوب مخالفان و وكلاي آنها تبديل شده و وكلا فقط قادر به ملاقات با موكلانشان در سالن دادگاه هستند.  
 اين نماينده بحريني خاطر نشان كرد: با اين كه بسيوني در گزارش خود بر محاكمه نيروهاي امنيتي ناقض حقوق بشر تاكيد كرده است اما مقامات رژيم از اين اقدام خودداري مي كنند. 
 وي خواستار ايجاد ساز و كار مستقل و بي طرف به منظور محاكمه مقامات نظامي و غيرنظامي شد كه در قتل، شكنجه و بدرفتاري با مردم دست داشته اند. 
 الشمطوط يادآور شد: دفتر رسيدگي به تخلفات نيروهاي امنيتي ناقض حقوق معترضان، كه اخيرا تشكيل شده مستقل و بي طرف نبوده و فقط افرادي رده پايين از نيروهاي امنيتي و پليس را به دادگاه معرفي كرده است و تاكنون رده هاي بالاي امنيتي يا نيروهاي دفاعي محاكمه نشده اند امري كه باعث بي اعتمادي مردم به ادعاي رژيم در باره پايبندي به تغييرات شده است. 
برچسب ها: سرکوب ، بحرین ، سکوت ، جهان ، آل خلیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار