فتي كل و رئيس شوراي عالي علماي سعودی، با هشدار درباره انتقاد از مسئولان بر روي منابر، پايگاههاي اينترنتي و شبكه هاي ماهواره اي گفت: اين رفتارها برخلاف روش پيشينيان نيكوكار امت اسلامي است، و حاكمان حق بزرگي بر گردن شهروندان دارند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه العالم، "شيخ عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ" افزود: انتقاد از حكام به طور علني و بر روي "شبكه هاي ماهواره اي شرور"، پايگاههاي اينترنتي و منابر، اشتباهي بزرگ و از نشانه هاي فساد عقيده و اخلاق است.
 
وی افزود: باید از حاکمان خود حمايت و با آنها همكاري كنيم، و نصيحت هايمان را به آنها ارائه نماييم. زيرا راه تصحيح اشتباهات، جنجال سازي و تماس گرفتن با شبكه هاي ماهواره اي نيست.
 
مفتي کل عربستان در ادامه افزود: متأسفانه برخي شبكه هاي ماهواره اي، مسائلي را مطرح مي كنند كه به جامعه ما آسيب مي رساند؛ آنها دشمنان را عليه ما مطرح مي كنند. اين در حالي است كه چنين اقدامي به هيچ وجه جايز نيست و بايد به جاي آن، همكاري و برادري ميان شهروندان با حكام وجود داشته باشد و اشتباهات را با استفاده از روش هاي مسالمت آميز و بدون جنجال سازي و توهين به مسئولين مطرح كرد.
 
عبدالعزيز آل الشيخ مدعی شد: چنين رفتارهايي فقط از افراد بيماري سر ميزند كه در پي فتنه انگيزي در كشور هستند. اين در حالي است كه در صورت مقايسه كشور ما با ساير كشورها درمي يابيم كه در كشور راز بزرگ و توفيق الهي وجود دارد؛ و خداوند حكام ما را به ديدگاههاي حكيمانه و تعامل منطقي با رويدادها راهنمايي كرده است و اين امر باعث شده تا كشور از مشكلات در امان بماند. زيرا سياست هاي حكيمانه مسئولان كشور، امور را با ديده تأمل و حكمت مورد بررسي قرار مي دهد.
 
مفتي كل و رئيس شوراي عالي علماي سعودی حوادث و انقلابها در كشورهاي اطراف عربستان را فتنه خواند و گفت: بي ترديد اين فتنه ها در نتيجه فاصله گرفتن مردم از دينشان و حاكم كردن افكار و انديشه هايي غير از دين خداوند، به وجود آمده است؛  چنين افرادي بر اساس انديشه ها، و مسائل حزبی تربيت شده، و با فتنه انگیزی، ديگران را گرفتار كرده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار