فرماندار زابل گفت: ظرفیت تولید یکی از مجوزهای انرژهای نو در سیستان، 500 مگابایت بوده که به اندازه نصف تولید برق نیروگاه هسته‌ای بوشهر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، هوشنگ ناظری در جلسه مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در فرمانداری زابل اظهار داشت: در آغاز به فعالیت منطقه ویژه اقتصادی سیستان، هیچ منع قانونی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اراضی مکان نمایی شده منطقه ویژه اقتصادی ممهور به مهر تأیید دولت شده است، افزود: این اراضی در مسیر جاده ترانزیتی قرارگرفته، علاوه بر آن راه آهنی که باید از چابهار به سمت زاهدان و بعد شاخه‌ای از آن به خراسان و به میلک برسد، از این محیط عبور می‌کند.

رئیس شورای اداری شهرستان زابل، کشور افغانستان را نیازمند به تولیدات داخل به ویژه کالاهای ترانزیتی چابهار دانست و در مورد راهبرد اقتصادی سیستان گفت: رویکرد منطقه ویژه اقتصادی سیستان صنایع غذایی و انرژی است.

ناظری سیستان را استثنایی در تولید انرژی‌های نو در کشور عنوان و بیان کرد: استعداد منطقه سیستان با وجود باد و انرژی خورشید می‌تواند جایگاه مهمی را در منطقه به آن بدهد، سیستان به طور کلی یک منطقه ویژه در تولید انرژی خورشید و باد است.

وی کمبود اعتبار را یکی از مشکلات پیش روی منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد و افزود: در وهله نخست باید محدوده منطقه ویژه اقتصادی را مطابق نقشه تعیین شده همانند چابهار محصور کرده و پس از آن ساختمان گمرک در این منطقه، مستقر شود./س

برچسب ها: تولیدانرژی ، نو ، درسیستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.