شهردار منطقه ۱۲ اصفهان تاکید کرد: شهرداری با توسعه شهرک صنعتی یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی به صنعتی مخالف است و در حال حاضر اجرای این طرح متوقف شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان فرهاد جلیل فر با تاکید بر این مطلب گفت: منطقه ۱۲ به دلیل وجود پالایشگاه، شهرک صنعتی محمودآباد و کارگاه های سنگبری تحمل آلاینده های بیشتری را ندارد.

وی با اشاره به این که هر گونه توسعه محمود آباد مخالفت شديد مسئولان شهري اصفهان را در پي دارد اذعان داشت: توسعه این شهرک علاوه بر غير مجاز بودن ممنوعيت قانوني دارد و باعث تخريب محيط زيست خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان اين كه شهرك محمودآباد با وسعتي بيش از یک هزار هكتار، اراضي كشاورزي و باغات را نيز شامل مي شود اظهار داشت: در سال ۵۹ مساحت این شهرک ۲۰۰ هکتار بود و چند سال بعد به ۴۰۰ هکتار گسترش یافت و با توسعه بدون رعایت اصول شهرسازی به بیش از ۷۰۰ هکتار افزایش یافت این در حالی است که مجددا گسترش ۲۷۰ هکتاری به وسعت این شهرک مطرح گردید که با مخالفت شدید شهرداری مواجه شد.

وی اضافه کرد: توسعه شهرک صنعتی محمود آباد از سوی مراجع قضایی در حال پیگیری می باشد و در حال حاضر این مهم از سوی دبیر حفظ منابع طبیعی استان متوقف شده است.

جلیل فر با تاکید بر این که توسعه شهرك محمود آباد در شعاع ۵۰ کیلومتری و در حريم شهر ممنوعيت قانوني دارد و غير مجاز است ادامه داد: شهرداري اصفهان بر اساس مقررات قانوني با هر گونه گسترش شهرك هاي صنعتي از جمله شهرك صنعتي محمودآباد در حريم شهر اصفهان، به شدت مخالف است و در چهارچوب قانوني اقدامات لازم در اين خصوص را انجام مي دهد.

وي خاطر نشان كرد: بر اساس طرح مصوب بازنگري طرح تفصيلي شهر اصفهان به هيچ عنوان با توسعه شهرک صنعتی محمودآباد موافقت نمي شود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.