تلويزيون سوريه اعلام کرد افسران رژيم صهيونيستي و آمريکايي در حال آموزش نظامي به بيش از 8 هزار فرد مسلح در ترکيه هستند تا براي ارتکاب اقدامات تروريستي به سوريه اعزام شوند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ، گزارشهاي رسانه‌ها نشان  مي‌دهد دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه اردوگاههاي آموزشي جديدي براي اعضاي خارجي شبکه القاعده در نقطه صفر مرزي اين کشور با سوريه ايجاد کرده است و پاسگاههاي مرزي ترکيه نيز از اين اردوگاهها که در آنها افراد مسلح آموزش مي بينند حفاظت مي کنند .  
روزنامه يورت چاپ ترکيه با انتشار اين خبر نوشت بيشتر افراد مسلح نيز از اعضاي شبکه القاعده هستند و دولت حزب  عدالت و توسعه به رياست اردوغان براي تأمين نيازهايشان به مهمات و سلاح و پرداخت حقوق ماهانه به آنها تلاش مي کند.
روزنامه يورت افزود بيشتر ساکنان روستاي قزل چاي و ديگر روستاها به علت آموزشهاي نظامي در حال اجرا مجبور  شده اند روستاهايشان را ترک کنند.
روزنامه يورت تأکيد کرد جنايات تروريستي که در ادلب و لاذقيه صورت مي گيرد در اين اردوگاهها و پيش روي چشمان سربازان ترک برنامه ريزي و طراحي مي شود و سربازان ترک نه تنها از اين حملات چشم پوشي نمي کنند بلکه از آن حمايت لجستيکي مي کنند.  
خورشيد جوناش از نمايندگان مجلس ترکيه از حزب خلق جمهوريخواه با تأييد اين مطلب تصريح کرد دولت اردوغان به همراه دولت قطر از گروههاي تروريستي القاعده در داخل سوريه با سلاح حمايت مي کند و همين باعث شده است هزينه‌هاي جانبي دولت اردوغان به صورت بي سابقه اي افزايش يابد که در تاريخ معاصر و قديم ترکيه بي سابقه بوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار