یکی از شگفتیهای بسیار عجیب ساختمان بدن ما انسانها ، مقدار آبی است که در بدن مان موجود است .

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک، تا 70 در صد وزن بدن ما را آب تشكيل مي دهد. چيزي در حدود چهل و نه كيلو گرم آب در يك مرد با وزن متوسط . حتي استخوان بدن ما كه كاملاً ماده اي سخت به نظر مي رسد بالغ بر 20 درصد آن را آب تشكيل مي دهد ، در حالي كه 95 درصد پلاسماي خون ما را آب تشكيل مي دهد.
اين درياي دروني با مزه اي شور ، محيط آبي دررون بدن ما ميباشد. آب اين دريا در رگهاي خوني و همه مجاري باريك بدن در جريان است . هر سلولي را اين آب سيراب مي كند و هيچ عضوي از بدن نمي تواند بدون اين آب زنده بماند . به عبارت ديگر آب موجود در بدن مانع از اين مي گردد كه ما در آتش دروني خود بسوزيم .
پژوهشگران ، خنک نگهداشتن بدن را یکی از علتهای وجود این همه اب در بدن می دانند . فعاليت هاي شيميائي كه در همه اعضاي بدن ما انجام مي گيرد ، به اضافه حرارتي كه در اثر فعاليت هاي ماهيچه ها ايجاد مي گردد ، حرارتي را توليد مي كنند كه توانائي سوزاندن ما را دارد . وليكن به وسیله ی آبي كه در اطراف بافتها وجود دارد و توسط آنها به درون مكيده مي شوند ، به محض اينكه حرارت اضافي توليد شود از بين برده خواهد شد .
یکی دیگر از وظایف آب موجود در بافتهای بدن انسان جلوگیری از وارد شدن ضربه های شدید به اندام هاست . درياي دروني ما يك عامل ضربه گير است . به عنوان مثال ، مايعي كه اطراف مغز ما را فرا گرفته است موجب مي گردد كه مغز از صدمه هاي سخت وارده محفوظ بماند . بدون آب در بدن ، كوبيدن پا بر روي زمين و زدن چكش بر چيزي آن قدر دردناك مي بود كه غير قابل تحمل مي شد ./س

برچسب ها: شگفتی ، آب ، بدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.